læs drw filer,m. hvad? Raknes 558 4780 21-02-2011 20:09 Hej jeg har fået nogen arbejdstegninger med .drw. Jeg har ikke Autocad eller Corel .....Er der ikke et gratis program til mine to sølle filer?MvhHelle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker. 13 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
macarlsen 50 3400 21-02-2011 21:20 Hej Helle. Kender du irfanview? (www.irfanview.com). Det program plejer at kunne læse næsten alle formater, især hvis man installere plugin-pakken. Stor hilsen Allan Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer. Elbert Hubbard
Raknes Trådstarter 558 4780 21-02-2011 21:38 Hej Allannej jeg kendte det ikke, men prøvede det,-duede desværre ikke, heller ikke med plug ins, ellers tak for godt link.MvhHelle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.
macarlsen 50 3400 21-02-2011 22:03 Hej Helle. Ærgeligt. Hvis det ikke er tophemmelige filer, kan du sende dem til mig, så kan jeg lave en .jpg fil til dig. Stor hilsen Allan Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer. Elbert Hubbard
Kermit_369 1646 7860 21-02-2011 22:09 Så vidt jeg kan se er .drw en endelse der blev brugt af Micrografx. Dette firma blev købt af Corel for en halv snes år siden. Ved ikke om de har et gratis Viewer-program. Det er ikke en AutoCAD-fil, de hedder enten .dwg eller .dxf, desuden har AutoDesk også et gratis Viewer-program: DWG TrueView. Problemet med denne drw-fil er nok at det er en vektor-grafik-fil, og derfor heller ikke lige kan klares af et almindeligt billede-behandlingsprogram. Er der ikke mulighed for at afsenderen kan gemme tegningerne i et andet lidt mere gængs format? Eller "udskrive" dem som PDF? MVH bs Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
Raknes Trådstarter 558 4780 22-02-2011 05:25 Go morgen, filerne er absolut ikke spor hemmelige, de er vældig aktuelle for de fleste i øjeblikket, det er arbejdstegninger og sy anvisninger på rulams-sutsko. De er fra Buntmager skolen i Sønderjylland og kan frit hentes ned, hvis man ellers kan åbne dem. Jeg kontakter skolen og spørger om de vil hjælpe. Mange tak for gode input, jeg skal nok fortælle, hvad der egentlig er der skal til at åbne/læse filerne. Mvh Helle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker. Annonce
Raknes Trådstarter 558 4780 22-02-2011 12:17 Hej igen ganske rigtigt var det noget med Corel, nemlig Corel designer, som man kan få lov at prøve i en måneds tid, mod at oplyse sin e-mail og i hvilket land man bor. Det gjorde jeg så. Det tog en stiv times tid at downloade og lige så lang tid at installere og det virker da også efter hensigten...Men...noget er gået galt i min pc, hvis jeg får en mail med et link, så plejer jeg alt efter lyst at klikke på linket, hvorefter min Firefox åbenbarer indholdet. Det sker bare ikke mere, efter indførslen af Corel Design X5, så er alle link døde. Hvordan hulen får jeg evnerne tilbage? Nå ja, jeg kan jo oprette en ny tråd, men det er sikkert så banalt simpelt at det vil være pinligt, så en eller andet, vær sød lige at fortæl mig, hvad jeg skal gøre. Sutskoene og vanterne er printet ud i alskens str. så jeg sletter med glæde dette højteknologiske program. Mvh Helle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.
macarlsen 50 3400 22-02-2011 17:41 Hej igenHar du prøvet at afinstallerer programmet? Hvis det ikke hjælper og hvis det er en XP-maskine plejer gendannelse at kunne redde maskinen. Du skal "bare" vælge en dato fra før du installerede programmet Stor hilsen Allan Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer. Elbert Hubbard
Raknes Trådstarter 558 4780 22-02-2011 21:16 Hej Allan jeps programmet er smidt ud med tak for lån, afinstalleret med firmaet egen uninstaller, men nu kan jeg heller ikke besvare mails! Hvordan er det lige at man gendanner? Har kun prøvet det en enkelt gang før for mange år siden. Mvh Helle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.
Raknes Trådstarter 558 4780 22-02-2011 21:16 Hej Allan jeps programmet er smidt ud med tak for lån, afinstalleret med firmaet egen uninstaller, men nu kan jeg heller ikke besvare mails! Hvordan er det lige at man gendanner? Har kun prøvet det en enkelt gang før for mange år siden. Mvh Helle Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.
mkh 0 23-02-2011 08:20 Hvorfor kan du ikke besvare emails ? hvilke fejl kommer der? og har du fået læst din fil, ellers er du velkommen til at sende den til mig da jeg kan læse den uden brug af div programmer... Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.