Net-1.dk??? Mobil bredbånd

Jeg er blevet gjort opmærksom på Net-1.dk for første gang i dag.
Er der nogen, der har erfaring med det?
Det lyder jo tiltalende, at det skulle dække både DK, S og N også ude på Lars Tyndskids Mark, meeeen???



Med venlig hilsen
ktm

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender dem ikke, men fandt 3 anmeldelser. De har svært ved at leverer router og antenneforstærker.. men ellers virker det bedre end f.eks. 3

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Selv angiver de, at ved at bruge 450 m båndet i stedet for 900 m båndet på GSM, skulle de kunne nå længere ud på f.eks. havet og i de #Rådne Bananer"
Jeg har ikke end dyt forstand på det, men er da blevet meget interesseret.
Det undrer mig bare, at de går så stille med dørene. Det tiltaler mig, at det åbenbart er et foretagende, der interesserer sig for yderområderne i stedet for storbyerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

De bruger de gamle NMT frekvenser. De er langt mere gennemtrængende end GSM og umts frekvenserne.
Det er meget brugt blandt bådfolket da det rækker seriøst langt.

Jacob
Vil det sige, at det kunne være rigtigt, at der er udmærket, som de selv skriver???

NMT var jo ikke kendetegnet ved en god lydkvalitet, husker jeg med gru og rædsel!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 18 feb 2011 21:10
Vil det sige, at det kunne være rigtigt, at der er udmærket, som de selv skriver???

NMT var jo ikke kendetegnet ved en god lydkvalitet, husker jeg med gru og rædsel!

Det var analogt. Derfor.
Net-1 er godt til formålet. dække der hvor andre ikke kan/vil. Jeg ved ikke hvad de lover af hastigheder. men stabiliteten skulle være i orden.

Jacob
Annonce
de skulle vist være meget gode og har lige haft planer om markedsføring osv osv - ejeren døde vist for ikke så længe siden, så derfor har man ikke hørt meget om det...så vidt jeg husker..

/cs

Yep, Net1 er det gamle Ice.net

De gik konkurs sidste år og er nu tilbage.

450 wimax teknologien giver bedre dækning PR MAST, men det kræver altså at de har flere master end f.eks. 3 for at de kan spille smart med deres teknologo og det har fe da overhovedet ikke.

Tjek deres dækningskort, før du køber noget som helst.

Det er pisse dyrt og ikke 100% mobilt, da modemet skal have strøm.

Det eneste positive jeg vil sige om NET1 er, at de i visse tilfælde faktisk dækker steder som 3G udbyderne ikke dækker.

MEN de er dyrer og giver dig langsommere hastighed (i de fleste tilfælde) end 3g udbyderne, så tjek dem først.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

JJ
Jeg er ikke sikker på at du forstår den store forskel.
Det er penneterationen. 450MHz kommer igennem hvor 2,4GHz aldrig kommer pga for tynd befolkning.
Ring til en fisker/landmand/skovarbejder og hør hvad der virker for dem.

Jacob
Det med at det er det gamle NMT system, må jeg nok sige skræmte mig en hel del. Det er ikke med glæde, at jeg tænker tilbage på min tid som NMT bruger

Med venlig hilsen
ktm

 

nu sender de jo digitalt, men på den gamle frekvens

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis