Indvendig isolering af hus med bindingsværk.

Hej.
Skal i gang med renovering af gammelt hus med bindingsværk. og vil derfor helst efterisolere indefra.
Det er i forvejen et smalt hus og ville derfor være ked af at tag feks 100 mm ekstra fra ved at isolere med rockwool. Nogen ideer til alternativ isolering ?
Hej. Skal i gang med renovering af gammelt hus med... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
glemte at spørge.. blev sgu så befippet over det.. vi skulle overtage pr 1 april.. lige om lidt.. havde næsten bestilt byggematrialerne. (manglede kun at maile listen ud for at få tilbud tilbage).
Men ja. en rigtig uheldig drejning for ejendomsmarkedet..
Nu er jeg lidt provokerende.
Men er du helt sikker på at det er huset det handler om?
Du må jo have spurgt ind til hvad årsagen til afslagene er?

Er årsagen f.eks. at krediforeningerne mener at huset er værdiløst eller usælgeligt.
Og hvorfor lader du så ikke din bank om financeringen. Når de nu er med på at låne dig penge til en renovering?

Ihvertfald. Hvis der er en værdi så kan den jo altid belånes.
har lånebeviset.. der er rigelig stort.. men det er huset stand og alder de falder over.. og banken vil heller ikke financere det.. har spurgt ind.. men hverken som kassekredit eller anden form for lån..
Jeg ved helt positivt, at hvis det er et "håndværkertilbud" beliggende i en af de "rådne bananer", og huset f.eks. er så lavloftet, at man som normalt udvokset person, ikke kan stå eller gå oprejst, stråtaget synger på sidste vers, det ligger meget lavt, så oversvømmelse er en mulighed. så har kreditforeningerne fået rigtig mange tærsk på sådanne projekter.
Mange går igang med sådanne ejendomme uden den fornødne energi og vilje, og knækker halsen.
Faktisk er kreditforeningerne meget leveringsdygtige i sådanne rønner, alt for leveringsdygtige.

På en eller anden måde, kan man vel egentlig ikke fortænke dem i, ikke at ville rode sig ud i flere potentielle problemsager. Det går så ud over nogle seriøse liebhavere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Henrik

Synes det lyder fuldstædig vanvittigt det du og din familie har været ude for. Jeg kunne forstå hvis det var forsikringsselskaberne der ikke ville være med, men kreditforeningen og banken, det er godt nok uhyrligt! Jeg synes helt klart du skal forhøre dig hos andre, om de vil være med i finansieringen. Jeg har aldrig hørt noget lignede ...

God jagt efter et nyt drømmehus, hvis I opgiver dette projekt helt og holdent.

Mvh

Høkeren

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Annonce
Hej Høker.

Uden forsikringer, ingen kreditforening! De kræver som minimum en brandforsikring.

Generelt kan man jo undres over der ikke vil lånes penge ud til ældre huse.
Men jeg er ikke i tvivl om at det er sporene der skræmmer.... Og hvis vi så til overflod snakker huse i yderkants områderne.. så går det helt galt. I mange steder af Jylland kan huse helle rikke belånes, bindingsværk eller ej. Huse til under 500.000 kan være rigtig svære at låne penge til, de er erfaringsmæssigt på vej ned af den bakke hvor værdierne forringes og det ikke er muligt at komme af med dem igen.

Men skal et hus total renoveres udvendigt og indvendigt.... Så tror jeg personligt på det kan være billigere at bygge nyt........

MVH Njord

MVH Njord
Hej Nojrd

Nu skal der jo ikke gå chat i den, men selvfølgelig er der visse finansiering udfordringer i udkants Danmark - som det hedder på nudansk. Men derfor synes jeg nu ikke man bare sådan skal give op.

Og hvis vi taler håndværker-tilbud er der ingen tvivl om at det givetvis vil være billigere, bedre og ikke mindst godt for familie freden at bygge nyt.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej Nojrd

Nu skal der jo ikke gå chat i den, men selvfølgelig er der visse finansiering udfordringer i udkants Danmark - som det hedder på nudansk. Men derfor synes jeg nu ikke man bare sådan skal give op.

Og hvis vi taler håndværker-tilbud er der ingen tvivl om at det givetvis vil være billigere, bedre og ikke mindst godt for familie freden at bygge nyt.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Njord - beklager jeg ikke lige kunne skrive dit navn korrekt i farten!

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis