Kabeltv rundt i huset

Hej

Jeg har fået nyt kabel ind i huset for lang tid siden og nu vil jeg til at have det monteret og samlet.

Jeg har idag et gammelt kabel ind og ud til 2 tv. De kabler og dåser skal ikke bruges mere.
Jeg skal have nye slutdåser på alle steder.

Jeg har vedhæftet 2 dokumenter
Det ene hedder materiale, det er de ting jeg pt. har til rådighed. Mere af samme slags kan skaffes, hvis jeg mangler noget.
Det andet er en tegning over huset, hvor kabelttv kommer ind og slutter samt de steder hvor jeg skal have slutdåser monteret.

Da jeg ikke er en haj, ved jeg ikke hvilke af materialerne der er bedst de forskellige steder. De forskellige splittere har forskellige dæmpninger. Det er det jeg beder om hjælp til.

Kig det igennem, stil mig spørgsmål hvis det er uklart og så vil jeg vente med spænding på nogle svar.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov - glemte lige noget.

Min Comega forstærker. Skal den sidde så tæt på indgangen til loftet (pkt. 1) eller kan den monterets ved pkt2 ?
Den stiplede streg på tegningen er mit kabel, der er klipset fast til spær helt nede fra pkt1 og hent til pkt2

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Jeg har prøvet at beskrive hvad vi har i huset.
På pkt2 monteres en splitter (1in2ud) Hvilken er bedst fra materiale listen.
Fra pkt2 kort kabel mod højre ca. 2m. og så en splitter, der skal dække pkt 3 og 4 med lige lang afstand fra splitter til slutdåse

Fra pkt2 kort kabel mod venstre ca. 2m. og så en splitter, der skal dække pkt 5,6 og 7 med lige lang afstand fra splitter til slutdåse.

Hvilke ting skal jeg vælge på de forskellige steder.

Vi har følgende
pkt. 7 pc
pkt. 5 analog tv
pkt. 6 LED
pkt. 4 LCD
pkt. 3 LCD

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Det bedste er at lave en stjerne forbindelse så der trækkes et kabel til hver tap punkt fra dit forstærkede kilde signal. her vil en comega lls08 (mener jeg de hedder) være fin..
Men det er også ok at have en 3,8db gennemsløjfningsdåse og så en slut dåse.

Jacob
Hej Jacob
Jeg ønsker ikke nogen gennemsløjfningsdåse nogen steder.
På loftet vil jeg montere "splittere" og dermed nå alle slutdåserne.
Men er splittere en skidt ting. ?
Er det bedre med en stjerne fordeler lige efter forstærkeren ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis