Værktøjsspørgsmål - breaker bar

Hej, det er ikke til en bil specielt, men jeg stiller spørgsmålet herinde, fordi det vist er det mest relevante forum Jeg tænkte på hvad sådan en "breaker bar" hedder på dansk og hvor man kan købe en måske?
En breaker bar er til toppe fra topnøglesæt, og ligner en meget lang topnøgle, men har ingen skraldemekanisme.
Her er der en artikel på Wikipedia om den: Breaker bar

Hej, det er ikke til en bil specielt, men jeg... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den på 1/2 tomme ser lidt mere håndterlig ud Men kan få sådan en i ordentlig kvalitet, til max 1000kr?

http://shop.mi.dk/catalog/index.php?cPath=133600_133688_134335_134503

der er en enkelt imellem til 750 , den spænder med 610 nm og vil være god nok til de fleste garagemekanikere
men overvej lige hvad du vil bruge den til fremover , ærgeligt at købe en der er god nok nu , men for lille om 3 år
dette fabrikat er en ret god kvalitet , men der findes da også an fabrikater der er gode , men dem kender jeg ikke så meget til
Med stigende forbløffelse læser jeg med her på tråden! 

Det mest voldsomme Jacob nævner, er en møtrik til baghjulet på en Scooter!
Og I er inde på værktøj som ville gøre enhver lastvognsmekaniker eller landbrugsmaskinsmed grønne i hovederne af misundelse 

Jeg savner dog, indtil videre, forslag om et Autogensæt inkl. skærebrænder, så Jacob kan rødvarme sagerne og evt. skærebrænde det fra hinanden!!

Kommer du forbi her, tror jeg, at jeg har et gammelt taw liggende og flyde et eller andet sted, som du kan tage med dig. Jeg kan også skære en stump 1" rør, som du kan bruge som forlænger!!

Med venlig hilsen
ktm

KTM>>> nu er det jo sådan at spørger selv vil have en god slagnøjle , læser du hele tråden kan du jo også se at han er blevet anbefalet at bruge vridstang eller køre til nærmeste værksted den ene gang om året han skal bruge den
Jo jo, men det vildeste, der nævnes, er en møtrik på en KNALLERT!! Og vi har været omkring 3/4" luftnøgle!!
Jeg ville nok ikke turde bruge blot en ½" på en knallert!
Tror bare Jakob skal spise lidt mere rugbrød, så kommer mullerne sikkert.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Hvis han med mindre værktøj selv har spændt knallertens baghjul så er han da mindst på Skovman fra Schulstad.
René
Bredker den ser da fin ud

Ja KTM det er noget seriøst grej der bliver foreslået herinde Er sådan en på 1/2 tomme ikke nok til alt på en scooter og hjul-møtrikkerne på en bil? Jeg kan ikke lige komme i tanke om hvad jeg skulle bruge den til på en bil, udover møtrikker på hjulene

den er rigeligt til alm brug
det jeg vil med at du skal overveje hvad du vil fremover , er også mere for at hvis du vil rode med større ting , kan man lige så godt få der rigtige første gang
til knallert og langt de fleste ting på en bil er den på 610 nm et fint valg , men hvis du har til hensigt senere at ville rode en del med traktor , lastbil eller andre grovere ting er den ikke stærk nok
så alt efter hvor din interasser ligger er det med at vælge ud fra det , men regner du kun med at det bliver de alm ting ved personbil olig vil det være spild af penge at købe noget større , og vælger du en af dem jeg linkede til eller tilsvarende kvalitet og ellers passer på den , har du slagnøjle resten af din tid
Ja det lyder til at være en god en, nu venter jeg bare på SU'en

ja , det er så en anden ting
så ville jeg da vælge at køre ned på det nærmeste værksted og lige få den løsnet så jeg kunne klare resten med håndkraft
hvis du ikke har andet behov lige nu og det er lidt småt med pengene , så køb den når der er lidt bedre råd og et større behov

det er bare mit personlige råd , det er jo op til dig selv hvad du vil
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også