Fugt Pose i kælder, farligt eller?

Hej alle..

Jeg bor i et "gammelt" hus med kælder. over kælderen har vi et værelse og et toilet. Der er ikke isoleret mellem kælder og værelser andet end det træ gulv der i sin tid er lagt oven på de tværgående bjælker. Nu er det sådan at der har været fugt i kælderen i lang tid, min teori er at det er pga. kullde fra kælderen og varme fra værelserne møder hinanden pga. det uisolerede gulv. Nu er mit spørgsmål så. Kan jeg hænge fugt poser  op for at tage fugten, eller kan jeg risikere at fugten er gået i murværket ikælderen. kælderen ligger i et hjørne af huset og den er muret op at mursten. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal have isoleret mellem kælder og værelse for at komme problemet til livs, men jeg vil gerne affugte så meget som muligt først, er en fugtpose en god ide eller?

Mvh

Dennis albertsen

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Hej alle.. Jeg bor i et "gammelt" hus med kælder.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fornuftigt med en affugter, husk at den arbejder bedst over + 10 grader, og gerne varmere.
Jeg ville bruge sådan nogle skum rørskåle, til de kolde rør, de opsuger ikke evt kondens.


mvh jens
Du skal da ikke isolerer dine vægge før du har fundet ud af hvorfor din kælder er fugtig.

Men de der skumskåle skal jo være helt tætte, osse omkring bøjninger og samlinger.
Jeg tror nok at Rockwools type er mere velegnet.
Eller osse skal skumskålene bevikles med en dampspætte.
.... DAMPSPÆRRE.
hej hpox.

Min plan er også kun at isolerede mellem stue gulvet og loftet i kælderen.væggene der er pudsen faldet af, nok grundet fugten, så der kender jeg en murer jeg vil rådføre mig med inden de evt. blir fuget op igen.. Min plan er med tiden at kunne opbevare ting der, evt. kommende varelager til en webshop. Men det er en helt anden historie. Men derfor skal kælderen gerne blive brugbar.

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Godt så.
Men det lyder idet hele taget til at der er ret fugtigt i den kælder.
Vær forberedt på at dermåske skal omkostningstunge tiltag til før den bliver egnet til oplagring.
Måske omfangsdræn med det hele eller indvendig fugttætning, med f.eks. Vandex eller Sika produkter.
Skrevet af hpox på 06 feb 2011 14:19
.... DAMPSPÆRRE.

Jeg ville ellers godt se en spætte hakke i et træ med dampen stående ud af ørerne

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis