ca pris på selv male at nyt hus

hej jeg overvejer selv og male vores nye hus istedetfor malern for og spare lidt, men ved ikke helt hvor meget jeg spare ved og gøre det selv om det kan betale sig?

så hvi der er nogen der ude der har efaringe med hvad metrialer løber op i til sådan et projekt vel jeg meget gerne høre et godt bud.

huset er ca 160-170kvm
bygget i de her hvide blokke (glemt navnet på dem pt)

skal så selv

spartle pris?

sætte glasvæv pris?

male inde pris ?

male udhæng (murstenshus) pris?

nogen der har en ide om hvad metriale prisen vil løbe op i?

hej jeg overvejer selv og male vores nye hus... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad snakker vi nu om?

Kaustisk soda er lud. Sæbespånner er overfladebeskyttelse og behandling!

Hvad har brun sæbe og linolie med træbeskyttelse til udendørs brug at gøre?
Det jeg snakker om er at der ønskes en vanddig olie emulgerende træbeskyttelse, så må brun sæbe og lindolie være sagen da det så kan fortyndes med vand. Det er rigtigt at sæbespåner indeholder lanolin der er beskyttende for eks. beklædning, jeg er dog i tvivl om hvor godt det vil virke i forbindelse med lindolien.
Men Lindolie / brun sæbe blandningen er blevet brugt i forbindelse med byggeriet på Fri Land som træbeskyttelse. Hvor det jo gælder om at finde alternativer til de dyre færdigvare !

Spørgsmålet om kaustisk soda kommer af en af indlægene i denne tråd.
OK. Godt så.
Men vil den brune sæbe ikke blive vasket ud af træet meget hurtigt?
Eller indgår den i en kemisk forbindelse med linolien eller andet der gør den vedvarende eller stabil eller hvad det måtte hedde?
Brun sæbe er jo absolut vandopløselig og nærmest flygtig?
Den er som der blev udtrykt kun en transportvej, det der er den imprænerende del er lindolien med eventuel farvepigment iblandet. Så jo den forsvinder igen sammen med det vand der er blandet i.
Personligt ville jeg aldrig bruge en maling på træ der indeholdt vand, det udvider træet fordi det er længere om at tørre. Hvor terpentin eller fortynder er så flygtig at det ikke har en indvirkning på træet.
Hvorfor selv knokle med maling, hvis man kan betale sig fra det?

Det skulle kunne gøres for 3000kr.

http://www.youtube.com/watch?v=UuVIGHxGPzg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også