ca pris på selv male at nyt hus

hej jeg overvejer selv og male vores nye hus istedetfor malern for og spare lidt, men ved ikke helt hvor meget jeg spare ved og gøre det selv om det kan betale sig?

så hvi der er nogen der ude der har efaringe med hvad metrialer løber op i til sådan et projekt vel jeg meget gerne høre et godt bud.

huset er ca 160-170kvm
bygget i de her hvide blokke (glemt navnet på dem pt)

skal så selv

spartle pris?

sætte glasvæv pris?

male inde pris ?

male udhæng (murstenshus) pris?

nogen der har en ide om hvad metriale prisen vil løbe op i?

hej jeg overvejer selv og male vores nye hus... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Rigtigt EISOE.

Men det er jo den gammeldags oliebaserede type.  Næsten altid på tilbud et eller andet sted. (Men indrømmet, vistnok sjældent så billigt)

I går købte jeg 1 l letmælk i mit lokale supermarked. Pris 8 kr. Altså 10 liter for 80 kr.

Ud fra den sammenligning er Gorien jo stinkende hamrende dyr. 70 kr. pr liter.

Gammeldags Gori kan nok ikke produceres så billigt som mælk, men kostprisen inkl. levering hos forhandleren er næppe over 20 kr. pr liter.

Og så er 70 kr./l jo ikke på nogen måde billigt.

Der er nemlig ingen reel konkurrence på malervarer i Danmark.  Som på så mange andre byggematerialer.

Derfor bør I alle gøre som undertegnede. Bygge jer et hus der aldrig skal males.

Eller endnu bedre, bygge jer et hus som det er beskrevet i eventyret om Hans & Grete.

Der som bekendt var lavet af brød og taget af pandekager. Ruderne var af hvidt sukker.  Se det dur!!!

Se her søndagslæsning for barnlige sjæle; http://www.grimmstories.com/da/grim...s_og_grete 

Hehe

Ganske enig - Gori er normalt alt for dyr. Derfor har jeg også flere gange anbefalet Morsmaling, der laver en ( vil jeg påstå ) lige så god kvalitet til en fornuftig pris - ca. kr. 500 + fragt for 10 liter vandbaseret heldækkende med fungicid.

Nu er mit sommerhus af træ - synes ikke rigtigt murstenshuse hører hjemme i klitterne - men de er der - fy skamme.

Og et kagehus .......... jeg har haft bøvl nok med uindbudte husdyr

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Mit hus er af træ.
Og er bygget til at stå ude hele året.
Umalet.
Skrevet af hpox på 19 jun 2011 12:39
Mit hus er af træ.
Og er bygget til at stå ude hele året.
Umalet.
 Tak for et dejligt grin

Bortset fra det ! Det må virkelig kunne lade sig gøre selv at lave sådan en træbeskyttelse meget billigere selv. Det består vel egentlig kun af:
Transportmiddel = Terpentin eller petrolium
Bindemiddel = Lindolie eller trætjærer
Farve = Farvepigment
Skal det være vandbasseret, ved jeg at lindolie blandet med brun sæbe kan blandes med vand.
Annonce
Du siger bare til når du har fundet opskriften................

På vandbaseret naturligvis - terpentin/petroleumsbaseret er outdated.

Og så gerne et link til farvepigment samtidigt .

Det jeg kan finde er hos................... Morsmaling.

http://www.morsmaling.dk/group.asp?group=28

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvorfor ikke, sæbespåner f.eks. er blevet brugt meget ifm. ludbehandling

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
maling, væv og spartelmasse er egentlig ikke så dyrt, men jeg gætter på du bliver træt af det inden du er færdig, det tager længere tid end man tror og er hårdere end man tror..

Men er man vant til at male meget, er det selvfølgelig en masse penge og spare..
Hva' ?
Træbeskyttelse, lud + sæbespånder, Og en Pizzabager der tager lang tid om at tro. :o)

Men jeg holder lige fokus!

Findes der andre metoder til billig overfladebehandling af udendørs træværk?

Jeg kan kun lige komme i tanke om tjære, ( som er mere gammel end billig)
Falun-rødt kan man vel lave selv? (Men fås vel ikke i lyseblå?)
Jernvitrol

Lud i form af kaustisk soda + sæbe er ikke en reel mulighed udendørs. Men næsten gratis.

Og noget der er både godt og billigt er jo altid interessant. :o)

Kaustisk soda er meget ætsende så det er nok ikke lige det du skal blande i, sæbspåner duer heller ikke rigtigt for der skal vand i før det opløses. Når man blander brun sæbe med lindolie er det kun de to ting der må blandes først, og så til sætter man lidt vand ad gangen i starten efter at lindolie om sæben er blandet grundigt sammen...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også