giantco sprint

hey har lige fået overnævnte model og der er et problem med den, den lader ikke batteriet op, har skiftet spæningsregulator og skiftet stator og stadig ingen ting, der kommer 3 ledninger op fra statoren gul, hvid og blå/gul har ladet mig fortælle at den gul er det kabel der lader med hvordan skal det monteres direkte hen på batteriet eller på en ander gul hmm der er ingen stik da tidligere ejer har klippet det af

på forhåd tak for hjælpen

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
hey har lige fået overnævnte model  og der er et... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Stelforbindelse skulle jeg mene er meget vigtig både på stel og motor.
Ik at jeg har erfaring med det men jeg tror ikke at der er god elektrisk forbindelse mellem stel og motorblok direkte fordi motoren er ophænft i gummi og sådan.
Så derfor tror jeg der skal være stelforbindelsesledninger både til stellet og til motorblokken.
Når statoren ikke er forbundet til noget så er der ikke nogen belastning for motoren.
Når statorens forbindes til spændingsregulatoren så bliver der lavet strøm i statoren og det giver modstand i motoren.

På min scooter så betyder det at hvis jeg tager stikker fra statoren fra hinanden så kører motoren en lille smule hurtigere og man kan godt hører der er en forskel ligesom om den løber mere frit end når stikket er forbundet.

Men hvis den køre fint med stikket taget fra men køre af lort når stikket er sat til så er der jo noget galt.
Det kunne være spændingsregulatoren eller ledningerne er forkert forbundet eller kortslutning eller noget med pickupen.

Det er pickupen som fortæller CDI boksen hvornår tændrøret skal give gnist så hvis den begynder og hakke i det så ku det være der er noget galt med pickupen så prøv også at undersøge den.

Men pickupen bruger jo også stelforbindelse gennem motorblokken så ville starte med at check den stelforbindelse hvis jeg var dig.
skal lige sige det er ny stator og ny spæningsregulrator og det er købt idag men prøver igen imorgen og infomere dig hvis det ikk går særligt godt smil igen tusinde tak for hjælpen har forresten overvejet og tag deen gule og hvide ledning og sætte dirkete til regulatoren kan man det?

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Den gule og hvid er forbundet direkte fra stator til spændingsregulator. Det kan du se på el diagrammerne.

Jeg ved ikke om der kan være kortslutning mellem dem men jeg tror nok på nogen scootere der skal den også bruge stelforbindelsen men er ikke helt sikker.

Ellers kan du mål med multimeter sat til ohm hvor mange ogm der er mellem gul og hvid, hvid og motorblok, gul og motorblok.
Prøv og skriv de ohm her så prøver jeg og se om de tal lyder rigtige.
altså har lige målt spæningen på stel til batteri og motor og batteri og de var ens skal jeg så stadig lave det motor ster kabel

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Det må du jo selv om.
Du tager bare en ledning og spænder den fast under en skrue på topstykket for eksempel også spænder den anden ende fast på batteriets minus terminal.
jubii fik pisset igang det hjalp sku med det motor stel. Tusinde tak min ven du ryger med i min aften bøn, hvordan får jeg så noget fart i den uden og bruge for menge penge

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hvis den skal køre hurtigere kan du starte med at fjerne begrænsningerne.
Der sidder en ring mellem de forreste remskiver du kan starte med.
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis