golf 2 banker

Hej.
aller først . undskyld hvis det er langt of lidt uoverskueligt 
det drejer sig om en golf2 1.6d 1986.

sidste år da der var is og sne stod bilen bare fast, og der var ingen problemer overhovedet - kørte da på de såkaldte "helårs"-dæk.

jeg havde den så til syn sidste uge, og der skulle skiftes tandstang på den.

det har jeg så fået gjort, (har købt en brugt, der er i orden), og fået den sat i af en bekendt der er mekaniker + jeg har fået nye vinterdæk.
(tror ikke det er dækkene, for fejlene er der også selvom jeg skiftede tilbage til de gamle helårsdæk)

men men men.

nu laver den høje banke lyde når jeg drejer (begge sider) og det behøver ikke engang dreje skarpt.

plus, at når jeg kører, og der er is/sne, så sejler den simpelthen rundt. kører jeg eks. over en lille dynge sne/ noget is, så er det som om bilen glider mod den ene side. og kører jeg ligeud, er det som om den sejler fra side til side...

der er noget slør i rattet, men på tør vej mærker man det slet ikke, kun når det er glat, så føles det som rattet kører fra side til side, selvom jeg holder hårdt fast hjælper det ikke.

ham der har lavet det har ikke tid til at kigge på det før om længe...

er der nogen der har nogen erfaringer/bud ?
Hej. aller først . undskyld hvis det er langt of... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
bredker - også det jeg tænkte, for kender jo også ham der syner den, og han er skrap når han syner biler.. havde den jo også til omsyn efter jeg havde skiftet tandstang, og han sagde ingenting... så... hjulleje+styrekugle må man gå udfra er ok...

så tror jeg følger bent's fine forslag og får den sporet. tak for svarene...
Sorry, læste dit første indlæg, som om at du havde været til syn, og fået kasseret tandstangen. Kunne ikke ud fra det se om du havde været til omstilling:
pptlp - nej det er da helt klart min fejl... i min hastige skrivning, har jeg jo helt glemt at skrive, at den er godkendt ved omsyn 

det bliver rettet.. promtpe....

EDIT : næh det gør det vist ikke.. "rediger" kommando forsvundet 
Så må du lige minde din mekker om, at man ALDRIG nogen sinde piller ved tandstang, styrekugler eller andre styretøjskomponenter uden at følge op med en udmåling og justering.
Lad os få enden på historien!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis