golf 2 banker

Hej.
aller først . undskyld hvis det er langt of lidt uoverskueligt 
det drejer sig om en golf2 1.6d 1986.

sidste år da der var is og sne stod bilen bare fast, og der var ingen problemer overhovedet - kørte da på de såkaldte "helårs"-dæk.

jeg havde den så til syn sidste uge, og der skulle skiftes tandstang på den.

det har jeg så fået gjort, (har købt en brugt, der er i orden), og fået den sat i af en bekendt der er mekaniker + jeg har fået nye vinterdæk.
(tror ikke det er dækkene, for fejlene er der også selvom jeg skiftede tilbage til de gamle helårsdæk)

men men men.

nu laver den høje banke lyde når jeg drejer (begge sider) og det behøver ikke engang dreje skarpt.

plus, at når jeg kører, og der er is/sne, så sejler den simpelthen rundt. kører jeg eks. over en lille dynge sne/ noget is, så er det som om bilen glider mod den ene side. og kører jeg ligeud, er det som om den sejler fra side til side...

der er noget slør i rattet, men på tør vej mærker man det slet ikke, kun når det er glat, så føles det som rattet kører fra side til side, selvom jeg holder hårdt fast hjælper det ikke.

ham der har lavet det har ikke tid til at kigge på det før om længe...

er der nogen der har nogen erfaringer/bud ?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om din "bekendt" har glemt at spore bilen.

Bent.
Er det den tandstang der passe til bilen?
Har du fået lavet en styretøjsudmåling, efter skift af tandstangen?

mvh jens
bent - nej den er vist ikke blevet sporet så vidt jeg ved...

Jen__s - ja den skulle passe på bilen. og nej der er ikke lavet styretøjsudmåling...
Sporing og styretøjsudmåling er to sider af samme sag.
Jamen så ved du hvad der nok skal gøres.

Bent.
okay... tænker du, at det er årsagen til begge min problemer ? eller kun det med, at den glider ??
Annonce
Begge dele kan godt komme fra manglende sporing.
Din bil er jo ikke nogen årsunge, så jeg vil gætte på at dine forhjulslejer heller ikke har det for godt. Og når bilen ikke er sporet kommer der et voldsomt sidelæns tryk på lejerne.

Bent.
næh, det er ved at være en moden dame

Men så skal den da bare ud og spores...

mange tak for den hurtige, meget brugbare hjælp
Er styrekuglerne fra den nye brugte tandstang ? og hvad med dine tårnlejer ?

Mvh Polle
pptlp - har som sagt lige fået den synet, efter skift af tandstang. - og kender ham der har synet den, har fået synet biler hos ham 5-6 gange (forskellige biler nogen af gangene ). og han plejer at sige hvis der er noget jeg skal holde øje med, eller hvis noget begynder at gøre tilnærmelser mod at skulle skiftes.. og han har intet sagt, så går ud fra at de ting du nævner er ok...

men kører den til mekaniker og får den sporet, så kan han jo tjekke det samtidig....
hvis styrekugle og hjulleje er slidt havde du ikke fået den synet ( ellers er synsmanden intet værd ) det er nogle af de ting de SKAL tjække
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis