Ejerskifte og vårdrumssikring

Kære alle vidende mennesker,

Her er tale om et novice spørgsmål som jeg meget håber I kan hjælpe med svar på. Situationen er som følger:

Jeg har købt et hus i maj 2009 (det er stueetagen vi har købt og derfor en villalejlighed).

Meget meget fin tilstands rapport og kun to ubetydelige k1'ere. Ejenedommmen er fra 1930'erne 

Sælger har i hans tid lavet nyt badeværelse, og der er ingen anmærkninger om BAD/WC i tilstandsrapporten andet end det er nyt.

Nu har vi fundet ud af at badet ikke er vådrumssikret, og dette står ingen steder skrevet. Det er klart at det bliver jeg jo nødt til at få lavet hvis jeg en dag skal sælge det igen.

Mit spørgsmål til jer:

1. Hvad gør jeg nu? Jeg mener at det er lovbrud (og at man er erstatningspligtig), hvis man ikke vådrumssikrer uanset om man så selv laver det eller man får en vvs mand til at lave det. Jeg har tre forsikringer. 1 ejerskifteforsikring, 1 indboforsikring og 1 ejendomsforsikring. Bør jeg kontakte dem? eller evt. sælger eller dennes forsikringsselskab?

Håber meget på hjælp.

Mvh.

Den uvidende førstegangskøber!

Mvh.

førstegangskøberen.....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får med 99,9% sikkert ikke noget ud af forsikringerne..

Vådrumssikring er, dessvære, ikke et lovkrav.. Men blot noget man bør gøre.. Så derfor er det ikke juridisk ulovligt, men bare dårligt håndværk..

Har lige været samme tilfælde igennem med forsikringer og bygningsingenøre..

Jesper Pedersen

Mig bekendt er vådrumssikring da et krav i nye byggerier samt renoveringer!
Men jeg har ikke lige et sted hvor det står! Men måske en bochure fra en af fabrikanterne af den slags :-)

Din indbo forsikring har ikke noget med sagen at gøre!

Hvordan det hele hænger sammen når det er en lejlighed ved jeg ikke, der kan godt være andre regler for dit hus / lejlighed end for et alm parcel hus!

MVH Njord

MVH Njord
Mig bekendt er vådrumssikring da et krav i nye byggerier samt renoveringer!

Dessvære står det på rigtig flot sprog:

...Der bør udføres vådrumsskring....

Jesper Pedersen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis