Dækker ejeskifteforsikring mod et kælderrum der ikke er oplyst i papirerne

Hej
Ny her på forum.

Mine kone og jeg købte vores hus for små 6 år siden.
Vi tegnede en udvidet ejerskifteforsikring, og det tror jeg vi bliver glade for.
Efter at have renoveret samtlige rum i huset, skulle vi afslutte med at skifte gulvet i køkkenet.
Efter at have fjernet perkogulvet samt et meget grimt gulvtæppe og nogle aviser fra 1983, finder vi en lem i gulvet.
Det viser sig at der er det jeg tror, er et gammelt viktualierum (eller hvordan det nu staves) på ca. 5 kvm. Der er næsten ståhøjde dernede (har ikke været dernede endnu)
og så står der 30 cm vand dernede.

Vi har hele tiden haft fugt i 3 vægge rundt om køkkenet, og har ikke kunne finde ud af hvorfor, men det ved vi jo så nok nu, da de vægge der er fugt i, stå på kældervæggene.

Men det her kælderrum står ikke opført nogle steder, hverken BBR eller tilstandsrapport eller på nogle tegninger af huset.

Faktisk står der at huset IKKE har et kælderrum...

Vi har lige meldt det til ejerskifteforsikringen (TopDanmark) men er der nogle her der har en anelse om hvad vi kan forvente?
Vi har aldrig brugt den forsikring før.

Mvh Karsten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Karsten

Nu vil jeg, for jeres skyld, håbe at TopDanmark er bedere end Privat Sikring, hvis ikke skal i ikke regen med noget.

Hvis det var Privat Sikring vil de sikkert mene at det er en ren gave til jer.. Egen indendørs pool...

Og selvom der ikke var nogen der vidste den var der høre den alligevel ind under almen villigeholdelse

Men vil da håbe for jer at TD er noger bedere....

Jesper Pedersen

Hvad er det du forventer, at forsikringsselskabet skal dække?

Man må jo formode, at grundvandsstanden nogenlunde svarer til hvor vandet står i dag, for du har jo næppe selv hældt vandet derned. Hvis det ikke er tilfældet, skal der jo blot bores et hul, for at vandet kan løbe ud. Derefter kan du jo blot fylde 'kælderen op med grus, hvis du ikke ønsker at bevare den. Begge dele kan næppe overstige den selvrisiko, du har på forsikringen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis