totalskade eller ej?

Hej Alle sammen.

Her torsdag morgen i sidste uge var jeg så uheldig at blive påkørt bagfra i min bil på vej på arbejde. går nu og venter på svar fra taksator om den er totalskadet eller ej.

Men ville da lige høre jeres bud :-)

Bilen er blevet ramt i højre baghjørne. hele bagagerummet er bukket op. den har fået e fold i bagskærmen på højre side. højre baghjul står synligt skævt. så så er der self smadret bagklap og kofanger. reservehjulsbrønden er også trykket sammen. værkføreren siger der i hvert fald skal skiftes vanger og bund bag i.

bilen har en købsværdi på ca 75-80.000 kr. så hvis man siger at der må laves for 65 & af 75.000

må der laves for 48.000. dog må man selv vælge allerede ved 55 % så er beløbet 41.000.

Men hvad mener i der ude? tror i den skal laves eller tror i den er totalskadet og dermed død?

Mvh

Søren Hansen

Søren Hansen

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer an på hvad det er for et mærke og model og hvilken alder

Hej Søren

Jeg tror godt at du kan forberede dig på at den er totalskadet.. Hvis den skal have nye vanger, så skal den i opretter bænk og trækkes ud før de begynder at sætte nye dele på.
Mit bud vil være at de skal bruge minimum 2 uger på bilen + maler + reservedele... de 41000 er hurtigt brugt.
I nogle tilfælde bruger man brugte dele (så meget, som muligt), så hvis du ønsker at bilen skal holdes i live, kan det være at der er lidt at hente der?
Bliver spændende at høre dommen. Jeg tror dog at den er totalskadet.

Mvh. Martin
Hej Igen :-)

nå men snakkede med værkføreren i dag der hvor den er ved at blive gjort op. og han sagde at de allerede nu var over 55.000 i reparationspris og at de ikke var færdige endnu. den ville sandsynligvis komme over 60.000. måske en dag godt og vel. så han sagde at den kom i hvert fald ikke ud og kører igen. dog har jeg ikke hørt fra takstsator endnu. men værkføreren sagde de havde indberettet til takstsatoren at 65 % grænsen var overskredet.

der er tale om en hyundai getz 1.5 cdri fra 07 med 144.000 på uret.

mvh Søren Hansen

Søren Hansen

Så må du jo ud for at kigge efter en anden vogn :-)
Men det lyder ikke til du er kommet tilskade... Så det er nok ikke så slemt :-)

MVH Njord

MVH Njord
Ja det kommer jeg til :-)

og nej jeg kom utroligt nok intet til. jeg har ikke af skyggen af ondt nogen steder. på trods af han ramte med noget der ligner 60 i følge ham selv. der skete heller ikke ham noget. :-) så det er dejligt nok. det andet er jo bare bukket jern.

har i øvrigt allerede en ny vogn i kikkerten. kommer til at finde en gammel bil da økonomien ikke tillader andet. men har kig på en Nissan almere fra 95 med 210 på uret. den står rigtig pænt. pæn pava behandlet undervogn kun lidt bobler i skærmene og maskinen går som et urværk. tror det bliver den. nogen der har erfaring med sådan en bil?

Mvh søren

Søren Hansen

Annonce
Nissan er vel noget af det bedre. Men rasende dyre i reservedele.

Med venlig hilsen
ktm

hvad f.... var der nu i vejen med din Getz?? Få dog en I30, de kan handles ned. Det gode ved skaden er, at du nu er færdig med den tikken fra motoren

Min ven har da lige købt en getz, 80.000 på uret, 4 år gammel. 45.000, købt af privat der skulle til at studere igen. Du er da lige ved at kunne have overskud.

Personligt ville jeg holde mig fra biler der har kørt over 100.000, det er ikke motoren der er slidt, men alle sliddele, gummi osv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Skrevet af uldal på 18 jan 2011 21:57 
Det gode ved skaden er, at du nu er færdig med den tikken fra motoren

Nissanen går jo også som et urværk.
René
ja men havde nu næsten lige vænnet mig til dens tikkelyd. hehe.

men der skete det at den blev påkørt og ikke kunne redes. den er gjort endeligt op af værkstedet i dag og vil koste 62.000 at lave. så den bør vær godt og grundigt kasseret. nu mangler jeg kun at høre det fra forsikringen også.

med hensyn til i30'eren har det faktisk længe været planen vi skulle have sådan en efter getz'en. men det er økonomien ikke lige til. så det må bliv en anden gang :-)

Mvh Søren Hansen

Søren Hansen

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også