totalskade eller ej?

Hej Alle sammen.

Her torsdag morgen i sidste uge var jeg så uheldig at blive påkørt bagfra i min bil på vej på arbejde. går nu og venter på svar fra taksator om den er totalskadet eller ej.

Men ville da lige høre jeres bud :-)

Bilen er blevet ramt i højre baghjørne. hele bagagerummet er bukket op. den har fået e fold i bagskærmen på højre side. højre baghjul står synligt skævt. så så er der self smadret bagklap og kofanger. reservehjulsbrønden er også trykket sammen. værkføreren siger der i hvert fald skal skiftes vanger og bund bag i.

bilen har en købsværdi på ca 75-80.000 kr. så hvis man siger at der må laves for 65 & af 75.000

må der laves for 48.000. dog må man selv vælge allerede ved 55 % så er beløbet 41.000.

Men hvad mener i der ude? tror i den skal laves eller tror i den er totalskadet og dermed død?

Mvh

Søren Hansen

Søren Hansen

Hej Alle sammen. Her torsdag morgen i sidste uge... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at have de gode argumenter klar når forsikringsmanden skal afsige en erstatningspris....
Undervognsbehandlingen, den gode stand, trækket osv osv...
Jeg fik min gamle handlet nogle tusinde op da den blev smadret.... (parkeret i vejsiden sammen med 3 andre der også blev totalskaddet, og vi parkerede alle lovligt!)

MVH Njord

MVH Njord
søren, vi er igang med at slide på vores nr 2 I30 diesel og vores datter har netop købt en ny i personbil. DU skal ikke tro på prisskiltene!! Jeg handlede en ny 30.000 kr. ned (FAceliften og fik en rigtig fn pris for den gl.). Som njord skriver er det vigtigt du selv er til stede når den bliver gjort op. Alle argumenter tæller: Nye dæk, motorrenovering (den sælger de nemlig), du har været kunde i 55 år osv.

hej alle. vil da lige slutte tråden af :-)

fik endelig besked fra takstsator i dag. han fortalte at den var totalskadet som vi havde regnet med og at vi skulle en pris på den gamle. vi fik forhandlet den 4000 op i forhold til hans udgangspunkt og endte med at få 77.000 for den gamle getz. det er jeg rigtig godt tilfreds med. vuderer også det er lidt mere end vi havde kunnet sælge den for i ren handel. faktisk skal forsikringen(Tryg) kun have ros. og også lige hyundai i Brøndby som har været ekstremt hjælpsomme og givet god service.

og jo. ville rigtig gerne have skrevet under på en ny i30 for det er en kanon bil. men grundet lidt forskellige omstændigheder med noget arbejdsløshed osv. på det sidste havde selv en rabat på 100.000 slået til som en skrædder i helvede. men ved kan ende med man bliver glad for den gamle nissan også :-)

Søren Hansen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også