Banke lyde fra radiatorør = Stjæler nattesøvnen HELP!!

Hej med jer.

Undertegnede bor i en 3. etager ejendom i en lejlighed på 1. sal. Problemet er at vi har et radiatorrør som banker det meste af dagen og især om natten, hvilket gør at det er meget svært at sove  Den eneste måde hvor på vi kan få lyden til at stoppe er at ryste i radiatorrørene hvor lyden kommer fra. Ved at gøre dette formår vi at stoppe lyden i 3-4 min. så opstår lyden igen.

Oplister lige nogle facts om problemet:

- Lyden opstår i det rør som fører det varme vand op til overboen på 2. sal.
- Lyden ophører ikke ved at vi slukker vores egen radiator
- Lyden ophører hvis overboen slukker for sin radiator (Hvilket hun nægter! heldigvis vækker vi hende ved at ryste i rørene)
- Jeg har prøvet at skærene i trægulvet for at sikre mig at røret ikke sidder i spænd for trægulvet. Dette har ikke afhjulpet problemet.
- Min kone og jeg er næsten 100% sikre på at lyden stammer fra den del af røret som går mellem vores loft og igennem betonen til overboen.
- Har luftet ud i rørene uden held.
- Lyden er kontinuerlig og er der taktfast. 2 mindre bank afløst af højt bank...

Har virkelig brug for et god råd - Man bliver helt desperat når man ikke kan få en nattesøvn uden at blive vækket 4-5 gange om natten

På forhånd tak for hjælpen

MVH
Peter

Hej med jer. Undertegnede bor i en 3. etager... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, kunne det være spdan en satan her

Kan man evt. bruge silikone som man også bruger til biler?

MVH
Peter

Jeps. Det bliver ikke ved med at løbe under almindelige konditioner, men jeg ved ikke hvor varmebestandig det er.
Men alm smørefedt, kosistensfedt, er jo ikke bare lige at få ind i området, hvor det sansynligvis gnaver.

Silicone smører ikke, og i hvert fald ikke over længere tid.

Med venlig hilsen
ktm

Ok prøver med Motorcykelkædefedt

MVH
Peter

Oppe ved min bror har han en larmen cirklutions pumpe.... dem laver en rytme i rør med en lille bank og en stor bank...
Hejsa... kunne jo være sjovt at finde ud af hvor det kommer fra.. hvis lyden forsvinder med det samme hun lukker sin termostat, har det intet med rør at gøre, men måske en defekt termostatventil.. det kan også være en radiator der er monteret forkert.. forkert termostat.. sidder termostaten fx på retur, er det jo lidt vigtig det er en retur ventil og ikke en fremløbsventil..
Hvis lyden fortsætter til rør bliver "kolde", er jeg enig med de andre ;-)

Mvh Jan J
Annonce
Skrevet af Kent A på 12 jan 2011 20:20
Oppe ved min bror har han en larmen cirklutions pumpe.... dem laver en rytme i rør med en lille bank og en stor bank...

Hvilket land kommer du fra Kent A.
Hej Peterbm

Umiddelbart lyder det mere som om det er radiatorventilen hos din overbo den er gal med.

Enkelte producenter af radiatorventiler har et lille issue med at når ventilen lukker i gradvist, giver den et par små "klang klang" lyde og slutter med et større når den lukker helt.

Mvh Allan

VVS.dk - Gør det billigt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis