Banke lyde fra radiatorør = Stjæler nattesøvnen HELP!!

Hej med jer.

Undertegnede bor i en 3. etager ejendom i en lejlighed på 1. sal. Problemet er at vi har et radiatorrør som banker det meste af dagen og især om natten, hvilket gør at det er meget svært at sove  Den eneste måde hvor på vi kan få lyden til at stoppe er at ryste i radiatorrørene hvor lyden kommer fra. Ved at gøre dette formår vi at stoppe lyden i 3-4 min. så opstår lyden igen.

Oplister lige nogle facts om problemet:

- Lyden opstår i det rør som fører det varme vand op til overboen på 2. sal.
- Lyden ophører ikke ved at vi slukker vores egen radiator
- Lyden ophører hvis overboen slukker for sin radiator (Hvilket hun nægter! heldigvis vækker vi hende ved at ryste i rørene)
- Jeg har prøvet at skærene i trægulvet for at sikre mig at røret ikke sidder i spænd for trægulvet. Dette har ikke afhjulpet problemet.
- Min kone og jeg er næsten 100% sikre på at lyden stammer fra den del af røret som går mellem vores loft og igennem betonen til overboen.
- Har luftet ud i rørene uden held.
- Lyden er kontinuerlig og er der taktfast. 2 mindre bank afløst af højt bank...

Har virkelig brug for et god råd - Man bliver helt desperat når man ikke kan få en nattesøvn uden at blive vækket 4-5 gange om natten

På forhånd tak for hjælpen

MVH
Peter

Hej med jer. Undertegnede bor i en 3. etager... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Peterbm på 11 jan 2011 13:29
Ja, så havde jeg det også før vi fik en lille datter nu på 7 mdr. hun sover i sammen rum, hvor røret befinder sig. Heldigvis sover hun fra det puha. Men mor og far vågner af det.

Der kan du se, barnet har vænnet sig til lyden og ved at det ikke er et fare signal. Så det kan få lov lige så længe det gider.
5 januar 1972 Garnisions tropperne, tag den fodtusse
Skrevet af Håndværkeren på 11 jan 2011 15:41
5 januar 1972 Garnisions tropperne, tag den fodtusse

Altså en slags slangetæmmer!!

Med venlig hilsen
ktm

Nej Forsynings tropper: amunition fødevare ect. alt det der skal til for at i fodtusser kan overleve i felten
 Mon vi skylder trådstarter en undskyldning for at afspore tråden en kende? Det tror jeg! Så undskyld!!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
det kan så også være rørene der er gamle og ved at være tilstoppede, det er mere sandsynligt.
Den tror jeg ikke på at den holder Slupperman, hvis gennemløbet nedsættes vil rørene være meget længe om at blive varmet op, så stræk og samling vil foregå meget langsomt og ikke i ryk som det gør nu.
Jeg har bedt vores vicevært om at smøre rørene med olie fra 2. sal og ned. Håber virkelig at dette kan være en hurtig løsning på problemet, dog selvfølgelig ikke langvarig. Alternativet må være at udskifte bøsningen som beskytter og fører radiatorrøret videre op til 2. sal. Har noteret mig at man i gamle dage brugte stålrør og ikke som i dag plastikbøsninger. Ellers må selve hullet i betonnen bores bredere.

MVH
Peter

Ja det kan være en hurtig men også kortvarig løsning, og blive noget værre svineri. For olien vil løbe ned af rørene og ende ved den der bor nederst. Fedt ville være bedre det holder længere ved varme men er så også vanskeligere at få ned omkring rørene.
Motorcykelkædefedt på sprayflaske!!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere