MULDVARPEBEKÆMPELSE

Hej alle

Vil lige fortælle om en oplevelse, jeg nu har haft 2 gange.

Vi har i 2 år været plaget af muldvarper i haven og prøvet mange forskellige ting til bekæmpelse af dem.
Forrige år havde vi mange og kontaktede et firma, som hedder mulstop.dk

De kom dagen efter og bekæmpede muldvarperne, med en ny metode som er miljøvenlig og human. Væk var de og sidste år havde vi ingen.

Så opdagede jeg her i weekenden, at der var gang i undergrunden igen. (Da sneen forsvandt) og skrev en mail til dem søndag. Blev ringet op kl. 09.00 i dag og de kommer i morgen, for at bekæmpe muldvarperne :-)

Jeg har været positiv overrasket over den hurtige respons og vil lige anbefale dem til Jer, hvis I ikke kender dem i forvejen.

Med venlig hilsen Lars

Ung mand med sunde interesserer

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm ja altid spændende med firmaer uden CVR nr. Skal man antage at Mulstop er et internetalias for Kim Westphal?

Prøv at købe en spand "urinal bolsjer" og smid dem i muldvarpegangene og se om ikke de har samme virkning.
Nu ikke så agressiv....
Jeg tror "ikke" det er betalt spam..... Han har jo glemt at skrive det var billigt.. er det ikke en del af spam konceptet....
Jeg har aldrig oplevet muldvarpene løbe oppe under sneen... Det er vist kun mus .-)
Tror nok de små pelsede er langt dubere i denne tid.....
Iøvrigt er det nemmeste middel mod muldvarpe at have noget fed fed jord der på ingen måde forbedres.. så kommer de ikke...
Jeg kan se det for mine naboer har ikke nogen.. de bor kun i min have også i sandet under fortovet.....
En gammeldags klapfælde kombineret med tålmodighed giver som oftes fangst.....

MVH Njord

MVH Njord
efter at have været gennem alle andre metoder, fandt jeg selv på en effektiv een for år tilbage. Den holder muldvarpe borte altid! Selvom vi bor klodt op af åbne marker. Gem lagen fra sildeglassene i marinerede sild. Når du ser et skud, så prik forsigtigt midt i skuddet til der er gennemgang til gangene. Hæld to spiseskefulde ned og klap til. dette gør du hver gang du ser aktivitet. Det stoppe efter få uger.

 

Hold da op Lars ON, du havde da vist fået det forkerte ben ude af sengen den dag :-)

Jeg har nu ikke spekuleret så meget over om mulvarperne har været igang mens sneen har været der eller ej. Jeg kunne blot konstatere at der var muldvapreskud i min have! Om det er billigt eller ej, det må folk såmænd selv afgøre... Jeg gider blot ikke selv bøvle med det, når jeg nu kunne få hjælp til det.

Beklager hvis det er forbudt at anbefale andre, så bare glem alt hvad I har læst :-) (Ironi kan forekomme)

God weekend herfra ihvertfald

Ung mand med sunde interesserer

Njord: Jo, muldvarpene er vidst nok aktive i øjeblikket. Mon ikke det også har lidt at gøre med at vi ikke er så aktive i haverne, så har de frit spil. Det er i hvert fald kun om vinteren vi har problemer med dem. Om sommeren er de somregel væk... Underligt nok.
Vores havde har i hvert fald været plaget af dem, i mens der har været sne. Forsøgte med en klapfælde uden større held. Så havde egentlig besluttet at når den nu var så dygtig at "grave uden om" fælden, så fred være med det. Så må jeg jo bare fjerne jorden til foråret. Men men... Den havde åbenbartt været oppe under sneen... Og så havde frosten ellers klaret arbejdet  Så der var frossen steg til Mikkel


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce

Jeg tillader mig lige at benytte mig af igangværende tråd.

Har en del mulvarpeskud i haven og vil gerne forsøge at bekæmpe dem med fælder. Problemet er at jeg ikke kan finde deres gange. Når jeg forsigtigt fjerne jorden fra skuddene støder jeg ikke på andet end meget hårdt jord. Har nu forsøgt med omkring 10 forskellige skud og resultatet er det samme…

Er der en erfaren muldvarpejæger der kan fortælle mig, hvordan jeg lokalisere gangen?

Venlig hilsen

Jacob

Plejer nu nok at kunne finde dem, selvom det kan være svært efter at havde gravet skudet væk.
Hvis der er et skud bør der minimum også være et hul... og somregel 2 Plejer bare lige at grave op, hullet er vel ca.. tja 10 cm nede sådan ca og så føler jeg bare efter med en finger eller stikker rundt med en pind, så kan man jo mærke hvor jorden er løs

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg siger tak for hurtigt svar. Synes jeg har forsøgt det du beskriver. Tænker på om det muligvis kan skyldes at skuddene er gamle, eller at jorden er frossen...
Hej JB,  Hvis du stadig ikke har fundet gange i jorden, så kan du være næsten sikker på, at du har fundet de gange som mosegrise (vandrotter) har lavet på/eller lidt nede i plantevæskten under sneen i vinter - og det er således ikke muldvarper du har men mosegrise, som er svære at bekæmpe.  Jeg har lige købt en smækfælde beregnet til madding (gulerødder skulle være godt som madding), men jeg har endnu ikke fanget nogle. Trods mange forsøg har jeg aldrig fanget mosegrise i smækfælder. God jagt.
Støvsuger slange ned i hullet - den anden ende til bilens udstødning og lad den stå i tomgang i 20 minutter - tramp hullet ned og gentag ved det fjerneste skud - så er de gødning!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis