Slingrende kørsel

Hejsa

Jeg har spørgsmål som nok for nogle er nemt at besvare. Dette ser jeg frem til .
Jeg har efterhånden fået lavet en del på min polo. Nu har jeg lagt mærke til at under kørsel så slingrer den lidt, således at jeg er nødt til at rette op. Endvidere så rykker det i rattet når der er lidt ujævnheder på vejen. Jeg har kontrolleret alt. Hjullejer, styrekugler mm. Jeg har også fået sat nye dæk på for ca 1/2 år siden. 
Så har jeg lige haft den op på liften, og når hjulene for lov til at hænge så er jeg kommet frem til følgende:
Den lodrette vinkel på hjulene er stort set identisk foran og bagi. Men på forhjulene er der en markant forskel på retningsvinklen. Når jeg placerer bilen med hjulene i lige-stilling og hæve liften så er forskellen at mit ene forhjul peger ligeud, hvorimod det andet forhjul peger markant til den ene side. Det ser ud som om at mit højre forhjul gerne vil køre ligeud, og det venstre forhjul gerne vil dreje til højre . Kan det være sporingen?

Jeg fik foretaget en sporing da jeg fik nye dæk på, men den var lidt tvivlsom da jeg var nødsaget til at vende tilbage til dem 3 gange på en dag. Og selv efter den 3 gang var jeg ikke tilfreds..

Håber på at få nogle rigtig gode råd og svar som sædvanligt 
Hejsa Jeg har spørgsmål som nok for nogle er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde netop ikke fået bilen sporet da den kørte rigtigt godt dagene efter, jeg fik bare den ide at jeg nok havde spændt bærekuglen for hårdt, og jeg ville gerne have at alt med styringen var i orden inden sporing. Men hvis I mener at det er sporingen så får jeg det gjort med det samme :-)
Når man spænder bærearmsbøsninger foreskrives det ofte, at man spænder dem med hjulene på jorden. Altså med belastning på. Så gummibøsningerne som udgangspunkt er uden vridning her, og vrides til begge sider ved fjedring.
Lidt knudret forklaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis