Parallelforbundne pærer?

Hej,

Jeg har købt 3 keramikfatninger som jeg vil parallelforbinde til 1 stikkontakt. Jeg vil sætte 60 watts pærer i hver af dem.

De skal være forbundne sådan:

/Blå-------------------O-------------------O---------------------O
Stikkontakt:                        Lampe 1            Lampe 2                Lampe 3
                    \Brun-----------------O-------------------O---------------------O

De er forbundet med ledning uden jord og blå er forbundet til blå og brun til brun.
Jeg har ikke monteret dem endnu og vil dobbeltchecke med jer som har kompetencen her på forumet for at være sikker på at det er rigtigt samlet og forsvarligt.

Nedenfor har jeg lagt billeder med på denne tråd af de samlede fatninger som er klar til at blive skruet i loftet i stuen og der er også et eneklt billede som jeg har fundet som eksempel på hvordan jeg vil ha løsningen når den er færdig.

Gode råd? Hvad synes i om dette?

/Flemming

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Din tegning er rigtig.. :-) // Jan J
er du ved at udvige den faste installation
anderswitt: læs hvad manden skriver.. til en stikkontakt.. og ja det er lovligt !!!!!!!
Hej igen,

Nu har jeg et link til billederne (Ligger under galleri og titlen "Parallelforbinde pærer"):

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/334

/Flemming

Annonce
Hej Flemming,

Det ser helt rigtigt ud, dog ville jeg foretrække at din isolering på de enkelte ledninger gik helt ned til klemmen hvor de er samlet..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Hej...
Tilslutter mig kamp.. din isolering skal være helt til klemmen.. et par fluer og en edderkop, så har du et problem. ;-)

Mvh Jan J
Hej Kamb og Jan,
Tak for svarene. Kan jeg isolere med el-tape eller bliver jeg nødt til at lave det om.

Jeg har allerede boret huller i loftet og ledningernes afstand passer præcist nu, så det letteste vil være at isolere med tape...

/Flemming

Hej Flemming..
Jeg tror de fleste ville sætte noget flex på. Men lad mig sige det på den måde. Havde du været lærling ved mig, havde du fået besked på at lave det om. ;-).. jeg syntes det er vigtig at kunne sove godt om natten, og det er alså den slags der i værste fald kan tænde en brand.. det du har lavet er helt lovlig, men dsv ikke helt rigtig... så...ehhh :-)
Mvh Jan J
Hej jan,

Tak igen. Brand skal jeg ihvertfald ikke ha noget af så jeg skal ud og købe lidt ledning

/Flemming

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis