Parallelforbundne pærer?

Hej,

Jeg har købt 3 keramikfatninger som jeg vil parallelforbinde til 1 stikkontakt. Jeg vil sætte 60 watts pærer i hver af dem.

De skal være forbundne sådan:

/Blå-------------------O-------------------O---------------------O
Stikkontakt:                        Lampe 1            Lampe 2                Lampe 3
                    \Brun-----------------O-------------------O---------------------O

De er forbundet med ledning uden jord og blå er forbundet til blå og brun til brun.
Jeg har ikke monteret dem endnu og vil dobbeltchecke med jer som har kompetencen her på forumet for at være sikker på at det er rigtigt samlet og forsvarligt.

Nedenfor har jeg lagt billeder med på denne tråd af de samlede fatninger som er klar til at blive skruet i loftet i stuen og der er også et eneklt billede som jeg har fundet som eksempel på hvordan jeg vil ha løsningen når den er færdig.

Gode råd? Hvad synes i om dette?

/Flemming

Hej, Jeg har købt 3 keramikfatninger som jeg vil... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser godt ud. Jeg må dog tilslutte mig koret mht. isoleringen. Det er en billig lærepenge at skifte ledningen, fremfor at hytten brænder ned når en edderkop sætter sig det forkerte sted. :-)
Helt enig!

/Flemming

Er det fugleedderkopper I tænker på?????

Med venlig hilsen
ktm

Det skal lige siges at de er skruet mod beton så det gør det vel også sværere at sætte en brand igang.
(Vil dog stadig bytte ledningen og være på den sikre side selvfølgelig.)

/Flemming

Hvorfor er der en samleboks lige efter stikket?
Annonce
Hej Flemming!

Jeg synes godt du kunne have ført isoleringen helt hen til skrueterminalerne så du ikke havde haft de forholdsvis lange uisolerede ender. Eller på almindelig dansk, hvis du havde været i lære hos mig, havde du fået lov til at lave det om. Klumpen lige før stikproppen? Hvorfor ikke bruge et stik som du kan føre glansgarnsledningen ind i? Skal du overhovedet bruge glansgarnsledning?

Fase

fase
Samleboksens trækaflastning er især ikke god i den side med glansgarnsledningen.
Hej Fase og Vile,

Jeg har ikke fundet nogen stikprop som jeg kan samle ledningen i selv. Hvor finder jeg dem? Kan man købe dem på nettet tager jeg gerne et link til dem? ... Derfor samleboks desværre. Jeg ville vel helst undvære samleboksen!

Glansgarnsledningen har ret høj prioritet.. Den vil jeg helst ikke erstatte med en plast-ledning.. Er der noget problem sikkerhedsmæssigt eller lignende med at bruge glansgarnsledning?

Tak for spørgsmålene !

/Flemming

Hej Flemming..
Du har valgt det helt rigtige ledning, når man lavet en instalation med porcelænsfatninger, syntes jeg det er helt klart at bruge "stof", de tåler en større varme = dine fatninger, så du kan evt sætte 75w i uden at være bange for brand.. så det er ski godt gået.. ved hvad det koster ;-)

Mvh Jan J
Stikproppen til glansgarnsledning  kan du købe i trælasthandlen. Den skal bare være med aflastningsklemme og ikke med labyrintgang.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis