Liv i Sabb 8 hk diesel

Hej
da det er indst et par måneder siden jeg sidst har haft min Sabb 8 hk diesel startet, kan jeg simpelthen ikke få liv i den.

Jeg tror måske jeg har overhælft den efterhånden med for mange "snapser".
Det hele drejer fint nok rundt.
Den er med el-start. (og har nok strøm)

hvilke tricks findes der?

Hej da det er indst et par måneder siden jeg sidst... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være en idé at få lavet en kompressionsprøve, er der for lidt komp. starter den ikke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
har et spørgsmål mht. snapsebæret...
hvor bliver al snapsen af nu hvor man ikke får motoren startet?
kan man oversnapse?
har godt nok snart fyldt meget på!
Man kan ikke bare skrue rør af og på, der kommer luft i systemet. Olien du hælder på ryger enten ud med udstødningen, eller synker ned mellem stempelringene og ned i oliesumpen. Olien skal tætne rundt om stemplet, så kompressionen øges, når du ikke tilstrækkelig komp. starter den ikke. Du skal gå systematisk frem med udluftning, altså starte hvor dieslen kommer ind. Køre rundt med motoren, løsne omløberne på røret, og evt udluftningsskruer, til der ikke kommer mere luft men ren diesel , spænd omløberen m.v. igen mens motoren roterer, gå til den næste og gør det samme, men husk at al udluftning starter ved tilførslen og slutter ved dysen, og ikke noget med at stoppe motoren når du har noget løsnet. Du kan slå ventilløfteren til, mens du udfører udluftn. Har du ikke en tegning eller lign. over motoren.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Takker for rådene. Frygter lidt, at jeg har lidt svag kompression, men prøver med kraftigt sving og startcigaret på onsdag. Så tager jeg den derfra. Vender tilbage og spørger om flere råd igen, hvis den stadig står stille. Men tak indtil videre.
Annonce
Hej igen
Tak for svarene.

Hvordan tjekker man om der kommer ren diesel og ikke luft ud?

Dvs motoren skal "tørne" mens man udlufter? (blir måske et lille problem da jeg så skal holde nøglen samtidig!
Er der luft er der små bobler, der skal udluftes til de er væk. Motoren skal tørne så længe der er løsnet noget. Du må så finde på noget eller finde en til nøglen, alternativt opgi. Men man kan jo trække et par ledninger fra start kontakten og sætte en lille kontakt på, men husk at dreje tændingsnøglen først, ellers brænder din generator af, når/hvis den starter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hvor kommer de bobler?
da jeg sidst havde brændstofrøret af kom dieselen ud i små "dryp"
du skal IKKE gentager IKKE skrue nogen rør af. bare løsne omløberen lidt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
omløberen er den der strammer røret fast?

den løsner jeg lidt samtidig med at motoren tørner og strammer den igen?
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis