Kontakt til tyske håndværkere?

Hej alle,

jeg skal i gang med et byggeprojekt, og jeg er blevet anbefalet at bruge tyske håndværkere der skulle være billige og veluddannede.

Der skulle være nogle firmaer i søndejylland der formidler kontakt til tyske håndværkere...?

Er der nogen af jer der kender noget til disse?

Eller har nogen af jer kontaktinfo til og/eller erfaringer med tyske håndværkere?

Vi skal bruge murere, tømrere, elektriker og malere.

Mvh Asger
Hej alle, jeg skal i gang med et byggeprojekt, og... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om de selv laver deres robotter aner jeg ikke, men kunne forestille mig det også kom fra lande hvor det kunne produceres billigere, præcis som mange danske virksomheder også gør.

Sjovt nok er begge de historier du linket til fra 2008, men mon ikke der også har været tilfælde de sidste 3 år her i landet, lige ledes som i udlandet.

Selvfølgelig sker der fejl, men sandsynligheden bliver jo ikke mindre af evt. sprogproblemer, og for dem anderledes / utraditionelt byggeri, og håndværker som man måske sætter til noget man forventede de kunne, men de faktisk slet ikke havde erfaring med, da dette slet ikke er med i deres uddannelse / fagområde.

Men for ikke at trække den længere i denne tråd, vil jeg for mit vedkommende afslutte med at sige man skal tjekke op på sine håndværkere, uanset om det er Danske eller udenlandske håndværker man hyrer til opgaven.

Og i lige måde jbr...
Så vil jeg da lige komme med en opdatering om min flirt med tysken.

Jeg snakkede med en tysk tømrer og han sagde han skulle have 270 kr. i timen + moms. Det er jo ikke meget billigere end en dansk håndværker. Og så kommer der sprogbarrierer og andre håndværkstraditioner oven i...

Så det har jeg ikke lyst til.

Men nu vil jeg prøve at få tilbud fra en tysk murer, for at se om der er noget mere at spare der...
Ja, med så lille prisforskel ville jeg da også vælge en jeg kunne snakke med, og kendte de danske byggetraditioner og kvalitetskrav.
Hvis du leder efter håndværker mht. tids bevidsthed, ingen sjove løsninger og præcision, men billiger end de tyske så kan jeg kun anbefale slovenske håndværker. Det bare østriger og tysker som taler et slavisk sprog. Jeg har haft rigtig glæde af dem og alt arbejde blev udført til tid – endda i god tid! Skulle du have interesse kan de prøve at kontakte manden på enogfyrre seksogtres fireoghalvtreds seksogtres.
Annonce

Hvor for nu den reklame

Skrevet af je__ns på 23 dec 2013 18:39

Hvor for nu den reklame


Ja - og ikke kun i denne tråd - men også en anden gammel tråd om udenlandske håndværkere - det er så de eneste 2 indlæg fra fyren

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Reklame? Der er jo ingen firma link, bare et nummer til en du kan ringe, som ikke engang har noget med det firma jeg snakker om. Manden snakker bare slovensk og dansk, og ca. 10 andre sprog blandt andet også fransk, måske kan han anskaffe dig franske håndværker??? Du får ikke firmaets nummer af mig. Men jeg kan læse mange posts med direkte reklamer og nummer, så hvad er problemet? Manden hjælp mig bare at finde et firma jeg kunne regne med – arbejdes aftaler osv. - var noget jeg selv skulle stå til ansvar. Og nej jeg har ikke engang angivet et link til carport firma i et andet team.

Nu hedder fora jo også Lav Det Selv

Og ikke hvor finder jeg en håndværker

Og den flinke mand man kan ringe til, kunne jo være dig selv.

Og hvor for i alverden, stave telefonnummeret, i stedet for bare at skrive det med tal, det virker lidt lusket.

Jo den flinke mand kunne være mig, men jeg kunne også godt være din nabo... så bla bla...

På bankchecks der skiver du også beløb i bogstaver, så er det også lusket... :S ej med alt respekt, men nu må i stoppe, jeg øskner ikke at debatter om reklame eller ej når emnet hedder kontakt til tyske håndværker... google bare polske håndværker så har du ca. 3.000 links med nr. osv.

Altså i mine øjne er i nu ude i et ”paranoid” diskussion.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også