Kontakt til tyske håndværkere?

Hej alle,

jeg skal i gang med et byggeprojekt, og jeg er blevet anbefalet at bruge tyske håndværkere der skulle være billige og veluddannede.

Der skulle være nogle firmaer i søndejylland der formidler kontakt til tyske håndværkere...?

Er der nogen af jer der kender noget til disse?

Eller har nogen af jer kontaktinfo til og/eller erfaringer med tyske håndværkere?

Vi skal bruge murere, tømrere, elektriker og malere.

Mvh Asger
Hej alle, jeg skal i gang med et byggeprojekt, og... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He he, nej det regnede jeg heller ikke med...

Helt enig, vi har en højere levestandard her i landet i forhold til i tyskland, det er der ingen tvivl om.

Og ja, bilafgifterne her i landet er helt til grin, men det er en helt anden tråd...
En del off-topic - men...........

reagerer på jbr's kommentar omkring bilpriser.

Jeg har for 1,5 år siden privatleaset en BMW 318d - det var væsentligt billigere end at købe en tilsvarende japaner ( Honda Accord ) alt taget i betragtning - rentebyrde,værditab,service o.s.v.

- de kørte så også en kampagne med kun kr. 15.000 i førstegangsydelse.
Blot til info - prøv at regne det hele med næste gang i skal skifte bil

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg skifter ikke bil... 

Har en ældre FORD Scorpio II 2.3i Ghia (+ et par andre) .... fully loaded, og indført fra Tyskland.
Noget tilsvarende i dag skal koste ca. 700 K.
Så høj er levestandarden alligevel ikke hos danskerne... ihvertfald ikke hjemme hos os

Så jeg arbejder på at holde den velholdt og kørende.
Det er langt billigere, end at smide penge efter nye smadrekasser, hvis man kan lave det selv... og det kan jeg heldigvis langt hen ad vejen... for hvem ønsker at betale rovdriftspriser på 350 + moms i timen til et værksted

Koluda.... du skulle måske prøve at ansætte en japaner... dem fra Toyota kan noget med lean-princippet... og det er slet ikke så tosset

Og EISOE,  husk lige... BMW = Bei Mercedes Weggeworfen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

I malerfaget har jeg arbejdet sammen med en del tyskere efterhånden.
De to af dem blev ret hurtigt fyret, pga druk.
Der er mange ringe malere, i blandt de danske. Men de tyske er ikke bedre af dem jeg har set.
To af dem blev fyret ret hurtigt pga druk, der gik langt udover hvad en alm dansk murer af den gamle skole kan konsurmere på en dag.
De andre... Tja... Noget har de været ganske udemærket til. Andet har de så absolut ikke kunnet finde ud!
Sprogbarriere er også et typisk problem. Det er set mere end engang, at de smøre forkert maling på, hvis de ikke lige kender det produkt de bliver stillet overfor, pga de ikke kan læse hvad der står på spanden. Det er altså ret træls at skulle male lofter om, efter nogle tyskere der ikke kan kende forskel på glans 5 og glans 30. Eller tyskere der har malet en boligblok, men ikke har sørget for at få åbnet vinduer til fals og kant, pga de ikke kan formulere sig. Og så, gør de generelt tingene på mange andre måder end her i DK. Men selvfølgelig er der også nogle i mellem der er ganske udemærket., ligesom der er mange "dårlige" danske.

Jeg kan godt forstå folk måske gerne vil spare 100-200 kr pr time. Men man skal jo så også tænke videre. PT er det håndværkere der er ramt på prisen, hvad er det næste? Er det rimeligt at en advokat tager 2000 kr, for at læse nogle papir det kun tager et kvarter at læse igennem?? Er det rimeligt at tandlægen skal havde 500 kr for lige at se om man kan børste tænder? Er det rimeligt frisøren skal havde 150 kr for at bruge 20 min på at klippe mit hår? TimePrisen på håndværkere er jo billig i forhold til så mange andre fag, f.eks advokaterne. Men det er der jo ikke nogen der klager over. Men den dag der kommer et polsk advokatfirma der har sat sig ind i dansk jura og kun tager 200 kr i timen... Se så kommer der et ramaskrig.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jacko....Det er oplevelser jeg kan nikke genkendende til...bare med tyske elektrikere, der har været nogle gode, men der har godt nok også været mange dårlige, sprog problemmer gjorde bestemt ikke sagen nemmere og så er jeg bestemt heller ikke imponeret over deres faglige evner...og så har du bestemt ret i den med lønnen ang andre erhverv..Jeg har haft de diskutioner da jeg er en af det eneste håndværkere i vores omgangskreds som består af mellemledere, it folk og folk i pensionsbranchen..de syntes at håndværkerlønnen er meget høj i dk, men mælken koster det samme om man er håndværker eller mellemleder, og når jeg så begynder at snakke om at flytte deres job til polen eller tjekkiet, så er jeg dybt åndsvag.
Annonce
Det er jo egentlig tankevækkende, at så dårlige tyske håndværkere, kan fremstille både Mercedes og BMW til alles fulde tilfredshed.

Yderligere kan det undre, at Tyskland, med en sådan standard, ikke stadig ligger i ruiner efter 2. verdenskrig.

Men måske er det danske håndværkere der har genopbygget Tyskland??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tja...ellers skyldes det at de biler, bliver lavet mere eller mindre af robotter :-)
Det er da noget af en pointe!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

hej
Nej. ! Det skyldes bjerge af dollars efter krigen i form af Marshall hjælp.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også