Kontakt til tyske håndværkere?

Hej alle,

jeg skal i gang med et byggeprojekt, og jeg er blevet anbefalet at bruge tyske håndværkere der skulle være billige og veluddannede.

Der skulle være nogle firmaer i søndejylland der formidler kontakt til tyske håndværkere...?

Er der nogen af jer der kender noget til disse?

Eller har nogen af jer kontaktinfo til og/eller erfaringer med tyske håndværkere?

Vi skal bruge murere, tømrere, elektriker og malere.

Mvh Asger
Hej alle, jeg skal i gang med et byggeprojekt, og... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
300-350,- i timen her på vestsjælland.
Skrevet af Koludabyg på 08 jan 2011 22:49
300-350,- i timen her på vestsjælland.

Det er fint nok - samme priser som her i midtjylland - lidt længere vestpå er det en anelse billigere.

Polen er naturligvis billigere - men uden den samme garanti. Tyskland tror jeg ikke rykker nævneværdigt med de priser du nævner.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

danske håndværkere er alt for dyre 300-350 i timen ex. moms er rovdrift, 200 max, brug tyske og jeg er aldrig været skuffet, men et krav du kan tysk se eks. her

http://www.annoncelisten.dk/vi-soeger-arbejde-til-vores-trofaste-medarbejder-37782

Hej

Hvis man som privatperson selv entererer sig med udenlandske håndværkere er jeg af den mening at man selv beder om problemer!!

Man kan ikke forvente at disse personer kender de danske regler/udførelsesmetoder, og kan rådgive og udføre arbejdet derudfra.

Jeg må dog erkende, at det også er trivielt at kontrollere byggeri efter danske håndværkere, og ind imellem have den fornemmelse, at de ikke kan deres håndværksmæssige ABC, men hvis man som udgangspunkt kontrollerer at håndværkeren er medlem af Dansk Byggeri, og prøver at spørge sig for ved kvalitetsbevidste brugere af håndværkere om de kan anbefale nogen, og sørger for at få et skriftligt tilbud med en god beskrivelse af projektet, bærer man sig fornuftigt ad.

Naveren....Det vil jeg da igrunden også gerne vide, så jeg håber da at Bredum vil svare på det :-)
der er jo en masse udgifter forbundet med at være selvstændig håndværker i Danmark, for slet ikke at tale om hvad det koster at have en ansat. Der er desværre mange der tror at de 300-350 kr i timen ex moms ryger lige i mesterens lomme, men sådan forholder det sig desværre ikke.

http://www.lyrk.dk
Hvis... og jeg skriver helt bevidst hvis, man kan få et stykke arbejde udført for 200 Kr. i timen + moms, Ja så er 350 Kr. i timen vel rovdrift?

Jeg synes ikke det er noget problem at betale 350 Kr. i timen + moms... hvis man får for 350 Kr. i timen + moms.
Det er jeg bare ikke altid overbevist om... desværre

Det her kan jo udvikle sig til en større debat for og imod dansk/udenlandsk arbejdskraft.
Mange parametre kan tages med i denne debat... f.eks. nationaløkonomiske forhold osv. Det er bare ikke lige det man først tænker på, hvis valget står mellem en regning på 10K og en regning på 15 K, vel?

Igen må jeg sige, at det arbejde jeg har set udført i Tyskland, indenfor byggeri, ikke altid har været imponerende. Det være sig VVS, el, murværk, tømrerarbejde.
Men selvfølgelig kan man finde gode håndværkere i Tyskland....

I øvrigt morsomt, at de der tit har travlt med at nedgøre, f.eks. tyske håndværkere, gerne kører i biler produceret af håndværkere fra samme land

P.S. Er der ikke udgifter forbundet med at være selvstændig i Tyskland??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

Jeg synes ikke det er noget problem at betale 350 Kr. i timen + moms... hvis man får for 350 Kr. i timen + moms.

Nemlig, og her jo humlen i det hele.

Det er ikke dyrt at betale 350,- i timen, hvis man får arbejdet for denne pris.

Men det er dyrt at betale 200,- i itmen, hvis ikke man får arbejde for den pris.

Nu er det jo også lidt underordnet hvad timelønnen er, da det meste arbejde jo alligevel laves på tilbud.

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

Det her kan jo udvikle sig til en større debat for og imod dansk/udenlandsk arbejdskraft.
Mange parametre kan tages med i denne debat... f.eks. nationaløkonomiske forhold osv. Det er bare ikke lige det man først tænker på, hvis valget står mellem en regning på 10K og en regning på 15 K, vel?


Og selvfølgelig kan en dansk håndværker ikke leve for de samme penge som en polsk håndværker kan, det er vores hverdag alt for dyr til, i forhold til hvad den polske håndværker betaler betaler jo hverken det samme for mad, husleje, forsikringer eller i skat / afgifter som den danske gør, og dette afspejles selvfølgelig også i lønningerne.

De fleste glemmer jo også at den danske håndværker er med til at betale for de sociale ydelser og omkosteringer som vi alle benytter sig af her i landet, og dette gør de fleste udenlandske håndværkere jo ikke.

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

Igen må jeg sige, at det arbejde jeg har set udført i Tyskland, indenfor byggeri, ikke altid har været imponerende. Det være sig VVS, el, murværk, tømrerarbejde.


Nu nævner du selv tyskland, og her har jeg jo selv lidt erfaring.

Var i 1999 i tyskland en måned og arbejde for Brandenburgers største entreprenør firma, og må erkende at jeg var chokkeret og hvor ineffektivt og urationelt man kan drive en byggeplads.

Her var man 2-3 mand om at lave enkeltmands opgaver, og inden rationel planlægning så der stod hele tiden folk stille, kvaliteten af det leverede arbejde stod heller ikke må med alt den tid der blev brugt på det.

Jeg vil mene at der blev brugt mindst 2-3 gange så langt tid på tingene, i forhold til hvordan det kunne være lavet med lidt rationel planlægning og effektivt arbejde, og en smule rationel tankegang hos den enkelte person.

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

Men selvfølgelig kan man finde gode håndværkere i Tyskland....


Selvfølgelig er der mange dygtigt håndværkere i tyskland, inden for deres område.

For her er altså den STØRSTE forskel på dansk og tysk udannet tømrer.

Da vi landende i tyskland troede jeg jo faktisk vi skulle ud at arbejde som vi normalt gør, og dette var langt fra tilfældet.

Når først tagkonstuktionen var rejst og krydste af, så tog tagdækkerne over lavede undertag, lægter og tegl da denne del er tagdækkerens arbejde.

Døre, vinduer, gulve, køkkener osv.. monteres alt sammen af bygningssnedkere, så var også uden for vores område.

Forskallingen lavede vi en smule af, for at overlade det til tørmurere, som laver alt gipsarbejde og lette vægge / konstruktioner.

En tømrer laver kun tømrer arbejde, altså konstruktioner i træ, dvs. tagkonstuktionen, bjælkelaget osv.. resten laves af andre entrepriser.

Mener at kan huske at vores uddannelse var del op i 4-6 forskellige uddannelser i tyskland.

Så det er jo klart af en del af de udenlandske håndværkere er dygtigt til en ting, og mindre dygtige til noget andet, selvom vi anser det for at være inden for deres branche.

Det tager jo længere tid og der begås sikkert også flere fejl når man bygger for en utraditionelt, frem for at bygge på den måde man har erfaring med.

Også skal man huske at der er forskel i kvalitets niveauet landene imellem, og ikke kun i byggetraditionerne.

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

I øvrigt morsomt, at de der tit har travlt med at nedgøre, f.eks. tyske håndværkere, gerne kører i biler produceret af håndværkere fra samme land


Nu har jeg lidt svært ved at se sammenligningen mellem at køre i en udenlandsk bil, og lade disse bygge på ens hus, så vil jeg ikke bruge tid på at kommentere.

Og til information så kører undertegnet privat kun i Japanske biler, men har indtil dato ikke haft en eneste  Japaner til at bygge for mig....

Skrevet af jbr på 09 jan 2011 10:22

P.S. Er der ikke udgifter forbundet med at være selvstændig i Tyskland??

Jo, selvfølgelig er der det, men de er ikke lige så høje, og det gælder både de sociale omkostninger, men også udgifter til biler, vedligeholdese af disse, forsikringer, og selvfølgelig lønningerne.

Som skrevet tidligere, så er der jo forskel på hvad det koster at bo i de forskellige lande, og disse afspejler sig som sagt også bla. i deres priser.

Men kort sagt, lad nu være med at hænge jer i hvad timeprisen er for de forskellige håndværkere, men se på hvad det koster på bundlinien, og hvilken kvalitet i har fået for de penge.

Det er jo underordnet hvad prisen er pr. time hvis man alligevel får lavet et fastpris tilbud på det.

Men selvom man får lavet arbejdet på fastpris eller timeløn, så skal man også huske at sammenligne kvaliteten mellem tilbuddene, og ikke nødvendigvis kun beløbet der står i bunden af det tilbud, og dette gælder uanset om tilbuddet er fra Dansk eller udenlandsk håndværkere.
Koluda.... jeg er jo ikke uenig med dig
Jeg synes også det er dejligt, at du kommenterer på en saglig måde.

Når det er sagt, er det jo generelt sådan, at levestandarden i DK, blandt almindelige arbejdere... sådan en som mig f.eks. er noget højere, end blandt tyske tilsvarende.

Det betyder så også, at vi skal have mere for vores arbejde... for at holde standarden, end en tysk tilsvarende. 
Det er der ikke den store hokus-pokus i, og det betyder, at forbrugerne i DK betaler mere for de ydelser de køber.

Så er der lige sådan noget som bilafgifter osv. der virkelig gør, at de danske forbrugere er våde op og ned ad ryggen.... men det er jo en helt anden sag...eller?  

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også