Termostat i varmluftsovn

Hej
jeg har en electrolux varmluftsovn, den har to lamper der lyser,-en viser om temperaturen er nået og den anden blot om ovnen er tændt.
Disse to lamper opfører sig som de plejer, den ene går ud efter nogle minutter og så skulle ovnen være på den temperatur som jeg har sat den til,-det er den bare ikke! Igår var ovnen 45 minutter om at bage pizzaer og de bageste var brune og de forreste blege. I dag ville jeg så lave flutes af resten af dejen, det tog en halv time at lave  blege halvbagte flutes, som nu ryger i fryseren, til senere færdigbagning. Mon termostaten er i stykker?
Er der noget vedlligehold jeg har overset? Og hvor sidder termostaten?
Mvh
Helle på Møn, hvor vi lige har fået frisket sneen op,-dejligt!

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej jeg har en electrolux varmluftsovn, den har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du skal skille ad både i ovnrum og bag på ovnen..

Motoren sidder bag på ovnen, men for at få den af, så skal du have blæservingen af, og den sidder jo i ovnrummet..

Om du kan smøre dig ud af det som Rolias nævner er nok tvivlsomt - måske en kort stund, men lidt som at tisse i bukserne for at holde sig varm..
Men så er det heller ikke værre, den er ikke ret tung, og hvis ellers dem der har installeret den, har været smarte nok til at ledningen kan nå med ud, så er det "Bare" at sætte den på et par stole..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis