isbåd

Jeg var lige en tur ombord i "isbåden" i går. Den er godt nok frosset fast. Men der var ingen større problemer. På grund at utæt kaleche og et lidt åbent koøje var der kommet lidt bundvand, som automatikken skulle ha' smidt ud igen, her kommer så et problem jeg IKKE havde forudset. På grund af en kontraventil på lænsepumpen, har der stået vand i afløbsslangen, og det var blevet lidt stift, så pumpen ikke kunne fungere efter hensigten. Nå men det var så lidt, at jeg lod det være.
Så var der spændingen, kan motoren startes op ?  Ja det ku' den sgu, lidt tøvende som den type med forkammer har for vane, når det er koldt. Men alt fungerede perfekt, så miwi, som har hjulpet mig med at lave en fornuftig elinstallation og jeg selv, kan godt være tilfredse, det er jo et stykke tid, den har ligget uden besøg. Den fik lov at snurre i en halv times tid.
Så pt. går det godt, og der meldes om tøvejr forude.
En lille rapport fra Bogense.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

???

 

Lyder som om du har styr på det, trods det uventede.

Personligt turde jeg ikke have båden liggende i vandet vinteren over, men det skyldes nok mest at det er første år jeg ejer en sådan og er usikker på meget....
Jeg forsøger at ha' det, men vejret er sgu ikke sådan at styre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej en isbåd er da en som mand skøjder hen over isen med som et stort kors med tre meder under og sejl
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
Skrevet af lynæs på 06 jan 2011 21:10
Jeg forsøger at ha' det, men vejret er sgu ikke sådan at styre.
I så tilfælde det skulle lykkedes dig at finde en metode at styre vejret. Vil jeg gerne bestille sol med enkelte skyer hen over sommeren, let til frisk vind i jævne men forskellige retninger skiftende en gang om ugen. Og så må det regne hvert døgn mellem kl. 01.00 og 04.00
Så tror jeg alle vil være glade, selv landmanden
Skrevet af Håndværkeren på 07 jan 2011 19:02
I så tilfælde det skulle lykkedes dig at finde en metode at styre vejret. Vil jeg gerne bestille sol med enkelte skyer hen over sommeren, let til frisk vind i jævne men forskellige retninger skiftende en gang om ugen. Og så må det regne hvert døgn mellem kl. 01.00 og 04.00
Så tror jeg alle vil være glade, selv landmanden

Det har vi noteret!

hej set vil jeg prøve om det kan lasiggøre men jeg er ikke på så god talefod med væreguderne som jeg ønske men frisk vind er lidt for meget for mig men det andet er jeg osså tilfres med håber at det bliver et godt sejlevær i år og at det stater tiligt
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Troen flytter som bekendt bjerge!
Hvis vi er mange nok, der inderligt ønsker os en snarlig sommer med passende sol, varme, luft og regn om natten, så bør det jo kunne komme til os!
Jeg synes bestemt, at kulde og sne er noget opreklameret fis!

Men 2. februar slår Kyndelmisse som bekendt sin knude og først 22. februar kaster Sct. Peter den varme sten i havet, så det kan have lange udsigter endnu, hvis vi ikke er stærke nok i troen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Foreløbig har jeg bestilt tøvejr i nogle dage, så isen slipper og man kan sejle igen. Hvis man skynder sig sig at få sin træbåd op nu, løber man en betydelig risiko for at få frostsprængninger i det våde træ, skulle der blive hård frost igen, inden båden når at tørre noget af betydning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis