Nu går jeg snart AMOK!

Hej LDS'er

Jeg vil lige dele en træls historie med jer, også for at få nogen inputs.

Vi har købte i december 2009 et hus, som viste sig at have et tvivlsomt badeværelse i stueetagen.

Klinkerne i brusenichen har pilles op med fingrene, og faldet er væk fra risten og ud på resten af gulvet.

Der er kælder under og opbygningen af gulvet er som følge:

Bjælker - Gammelt plankegulv - en 3mm massonit plade - Klinker.

Der er ingen vådrumssikring, og det drypper en smule ned i kælderen.

Efter min bedste overbevisning skulle den være lige til at gå til overfor Ejerskifteforsikringen, som jeg har ved Privat Sikring sammen med husforsikringen.

Men selvfølgelig er det ikke bare lige..

Den byggesagkyndige kan ikke se at der er nogen grund til at gøre noget.. ? Fedt..

Han mene ikke der er blevet lavet en gennemgribende renovering, så de "nye" regler med vådrumssikring skal bruges.

Nånå..

Et lille årstid senere med en masse brev, mail og telefon korspondance, skulle jeg så bevise at der er blevet lavet en gennegribende renovation..

Jeg tager billeder ned fra kælderen hvor det tydeligt fremgår at gulvafløbende er blevet flyttet, og hoved kloark røret (et gammelt brunt PVC rør) er flere steder blevet savet over og der er indsat et nyt (Lysegrå) "T" styk.

Udover det er der blevet lagt PEX rør ind istedet for jernrør.

Men det mente byggesagkyndig så ikke var dokumentation nok for at der skulle være noget galt..

Kan i følge mig hvorfor jeg er ved at ryge op i det røde felt eller er det mig der er helt galt på den??

Jesper Pedersen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er tiden ikke inde til at få en advokat på sagen. Lyder som om forsikringsselskabet ikke giver sig uden kamp, selvom det lyder rimeligt indlysende at du har en sag
Mon ikke du har en retshjælpssikring i din husforsikring?
Så du må nok hellere kigge dine forsikringspapirer igennem og checke.

Men hvorfor er den byggesagkyndige (jeg går udfra det er ham der har lavet tilstandsrapporten ) blandet ind i sagen?
Skaderne er sikkert skjulte og burde jo nok være dækket hvis det er så grelt som du siger.
Det lyder som om huset er temmelig gammelt, og hvis badet har været lige så dårligt hele tiden.. så er der jo nok råd i gulvet...

Det lyder som en ret gennemgribende omgang.

Men om man kan henholde sig til at det var lovligt da det blev etableret og dermed ikke skal opfylde andre krav kan jeg ikke sige...
At rørstykker er udskiftet behøver jo ikke være fordi der er lavet gennemgribende renoveringer. Det kan jo være skader der er udbedret.....

Men uanset hvad lyder det som om du trænger til noget rådgivning for hvordan du kommer videre med sagen. Og mon ikke du skulle hyre dig en byggeteknisk hjælp der ved noget om den slags.....

MVH Njord

MVH Njord

Men hvorfor er den byggesagkyndige (jeg går udfra det er ham der har lavet tilstandsrapporten ) blandet ind i sagen?


I dette tilfælde er det forsikringsselskabets byggesagkyndige.. Eller taksator eller hvad han hedder..

Jeg har i dag allieret mig med et enginør firma som beskæftiger sig med forsikringsskader.

De trådte lynhurtigt til og kontaktede forsikringsselskabet for at finde hoved og hale.

Og her er hvor vi står nu:

Det er kun hvis der bliver lavet en konstruktiv ændring af gulvet, at det skal overholde gældene lovgivning.

Det er altså ikke nødvendigt selvom vvs installationerne bliver ændret!

En konstruktiv ændring er f.eks. at gå fra venyl til klinker, som så også er tilfældet her.

Så vi vil som minimum kunne gøre krav på at få gulvet gjordt lovligt.

Men nu overtager enginør firmaet heldigvis sagen og styre slagets gang. Så må vi se

Jesper Pedersen

Du må rigtig gerne informere om forløbet, incl diverse argumenter fra den ene side og den anden.
Hvis du også kan supplere med nogle billeder eller evt en skitse der viser konstruktionen og evt fejl, så vil det være langt lettere at forstå for os der er med på sidelinien ;-)

MVH Njord

MVH Njord
De har nu vendt tilbage, og konstateret at det ikke bliver nemt..

Vådrumssikring er IKKE et lovkrav men kotyme (eller hvordan det staves).

Så at den ikke er der er ikke ulovligt, men dårligt håndværk..

Så mine forhåbninger er dalet en del

Jesper Pedersen

Det er desværre utroligt svært at få noget ud af nogle forsikringsselskaber, og lyder som om du står med en af dem desværre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis