Opsætning af nyt loft.. Brædder 20x120cm på gammel rustik loft?

Hej..

Jeg har en bekendt som spurgte mig til råds om montering af nogle nye loftbrædder..

De skulle eftersigende være 20x120cm hvor de skulle være 1cm tykke, hvor han ønsker dem skudt på under de gamle rustik brædder...

Sådan en arbejdsgang ville vel bare være at sømme dem skjult i noten bare med dykkere? men hvor mange mm skal de dykkere være? 30-40mm?

Samt ville rustik loftet kunne holde sådanne et loft?

Jeg ville bare mene at de skulle skydes skjult i noten med dykkere pr 50cm ca. under de gamle rustik brædder.. Sådanne lofter plejer man jo ikke at lime, spurgte han nemlig også om..

På forhånd tak.

Mvh


Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg har en bekendt som spurgte mig til råds... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt, men bliver nok arbejde fremfor pauser..

Naveren hvordan vil du skyde de omtalte som Je__ns linker til i feren når de er stødt helt sammen? så kan de jo ikke stødes helt sammen?

Be Smart - Not Stupid..

Skrevet af Naveren på 04 jan 2011 21:56
så kig i monteringsvejledningen når du får panelerne


Problemet kommer jo så hvis der ikke følger sådan en med..

Men ja må prøve at tage den derfra og evt. snakke med ham om hvad der er bedst.

Be Smart - Not Stupid..

Det kan godt laves på en weekend, men bliver lange dage.

Og de plader skal monteres med kramper, og ikke dykkere.

Godt så.
Jeg tror nu, efter at have fukgt debatten) at du nærmest bliver nødt til at skyde de omtalte plader fast. I de eksisterende rustikbrædder. Fordi ellers skal de nok montered på forskalling alligevel.
Men det er altså stadigvæk en mulighed at male eller lign. de eksisterende brædder. (Det vil ikke direkte trække fra i salgsværdien) )


Koludabyg takker for svaret , så vare skyde dem skjult med kramper?


Hopox ja men han ønsker nyt loft, så må være op til ham, ved ikke hvorfor der skal nyt op

Men takket for alle svarene..

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
Jep, skydes fordækt op med kramper / klammer
Koludabyg du mener også at det gamle rustik loft godt kan holde vægten, når de nye ikke bliver skudt op i forskallingen?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Koludabyg du mener også at det gamle rustik loft godt kan holde vægten, når de nye ikke bliver skudt op i forskallingen?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Ja, for det gamle rustik loft skyder / skruer du jo lige efter inden de nye lofter monteres under det.

Men de er meget begrænset hvad de 10-11 mm tynde plader vejer, så hvis ellers rustikloftet er fastgjort korrekt, så skulle det ikke give problemer.
Koludabyg, ja det rigtigt man kunne lige give hver rustik brædt en skrue på 50mm alt efter hvilken forskalling der er oppe bagved så man er sikker på det hænger bedre fast..

hvad vil du tro det tager at lave hvis man arbejder i normalt arbejdstempo og er 1 eller 2 mand? 3-5 arbejdsdage af 8 timer? , hvis der ikke er det store tilskæringsarbejde?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også