Gamle ventiler/haner

Hej

Håber nogle kan hjælpe.

Jeg har nogle gamle radiatorer som skal kasseres i 2011 ifm stor ombygning.
derfor er denne tråd kun et midlertidigt problem, da jeg bare gerne vil have
radiatorerne til at virke og IKKE udskifte til nye termostater hvis det KAN undgåes.......

Altså: gammelt hus med gamle plade og tremme radiatorer.
Dem i den ENE side af huset virker fint men jeg har tre radiatorer i den anden side der er kolde. Selvom de er skruet helt op. De har virket  - så der "groet fast" på en facon.........man de "ruller fint"  / kan sagtens dreje rundt

De to første radiatorer er med GAMLE ventiler - den sidste er med gammel termostat. Denne har virket fint, men ikke længere, det hænger nok sammen med der ikke kommer varme til de to forreste............

Der er vel ikke en pal i de gamle ventiler?? (hvad hedder sådan en ventil egentlig???)

Kan man "massere" den fri, så man slipper for at lukke vand af?

Alle radiatorer var afmonteret sidste vinter pga. noget vægarbejde, kan snavs og rust i bunden af radiatoren have lukket for gennemløb, så det slet ikke er ventilen der er problemet????  Og kan jeg i så fald løse det uden at splitte det hele ad??

På forhånd tak for indlæg

Mvh
Kraller

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kraller det er en gammel TA tilgangsventil den du har. der er nok skidt i ventilen. Erik

Hygger mig bare (:

hej Erik

Den drejer fint ud og ind, kan den stadig ske at være stoppet så?
Og kan det løses uden at skifte den - med det bøvl det medfører....?
/Christian
Hej du bliver nok nød til at skelle ventilen af. Du spænder ar på den stor omløber. ( husk at lukke for varmen ) Erik

Hygger mig bare (:

Men skal jeg så tømme vand af systemet? Den store omløber - er det den foran på ventilen? Og så er der vel frit åbent?
Ja bare lige tage trykket på anlægget. Ja foran ventilen og så skruer du ventilen af og kikker bag på den om der sætter noget skidt der. Erik

Hygger mig bare (:

Annonce
Tage trykket af anlægget? Mener du slukke for oliefyr og pumpe? Skal der løsnes andre steder? Udluftninger el. lign?
Jep oliefyr og pumpe slukker du for. Det er det. Erik

Hygger mig bare (:

takker

prøver i aften!
Det er helt okay.. Erik

Hygger mig bare (:

hej erik

omløberen "gør ingen ting". Jeg kan ikke komme længere ind i ventilen.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis