Passat hakker i det ved koldstarter

Hej,

Jeg har en Passat fra 2003 1,9tdi der har kørt 263.000. Den er nu begyndt (af og til) sådan at hakke i det når jeg kommer ud på landevejen og kører de der 80-90km/t mens den er kold. 

Virker lidt som om den ikke får brændstof. Altså lidt småhakken i motorgangen. Tidligere var det kun ganske kort tid 30-60 sek. men i dag varede det 4-5 min. inden det gik over.

Er der nogen mekanikerkyndige der udfra ovenstående evt. kan give en diagnose? 


Lars Stampe
Hej, Jeg har en Passat fra 2003 1,9tdi der har... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lige en opdatering. turen efter skal kun være på 10 minutter. men den skal være frisk...

Oprationen er let.
have en grundigt gennemvarm bil.
pil motorskjoldet af.
der går en stor fed plast slange rundt på motoren. på den sidder der et stik. det er luft masse måleren. find et spænde/fjeder-bånd efter den og løssen det. start motoren, lad en sidde og holde motoren på 1500-2000 omdrejninger og spray en dåse i den. sammel slangen igen og kør den friske tur på 10km. stop motoren og genmonter motor skjoldet.

Jacob
Bell Add laver et godt produkt, både til diesel og benzin og både tl skvat-tilsætning i tanken og som spray til spjældet. Tilsætning af petroleum eller sprit smadrer den nye type højttrykspumper. Ligeså hurtigt, som hvis man "kom til" at hælde benzin på diesel. Hold tanken fuld så længe som muligt

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis