Hoho... så lykkedes det alligevel at snige sig til et par timer sammen med Fru Scorpio i indkørslen, her til morgen, hvor hele hytten lå og sov
Jeg kontrollerede alle ledningsforbindelser, stik og følere. Alt blev renset og trykket på plads igen. Også ledningerne under topdækslet, der hvor tændspolerne sidder, blev tjekket. De bliver ikke varme overhovedet, så jeg regner med at alt er OK.
Smurte lige omkring gas og chokerkabel, samt hele mekanikken ved indsprøjtningssystemet. Dernæst blev lufttilgangen til kaburatoren tjekket og også luftmængdeføleren, der blev blæst ren.
Bilen startede igen som en mis og tøffede afsted med 700 omdrejninger i tomgang.
Selv da den var varm, og diverse blæsere slog til, forblev omdrejningstallet stabilt.
Så tog jeg Fru Scorpio ud på en prøvetur. Ikke de store problemer, måske i starten en lille tøven ved acceleration for fuld gas. Efter 20 km var jeg hjemme igen.
Alt viser nu normale værdier, tomgangen er stabil, og den skumle gurglen fra varmesystemet er væk.
Jeg tror et luftfilterskift og en finindstilling af elektrodeafstanden på tændrørene (Er pt. 1.0 mm og har efterfølgende set at den skal være 0.8 mm), vil kunne hjælpe på den smule accelerationstøven jeg oplevede.
Sådan kom det til at se ud:
Her er det næsten klar.
Her er det klar. (De mange farver kan jeg takke Harald Nyborgs isolertape for
)
Tog også lige et billede af den her dims. Ved ikke hvad den gør, men skiftes, det skal den vist.
Er der en der kan hjælpe med at identificere dimsen?
Godt nytår og tak for hjælpen til dig også Bai7200.