gulv varme og fliser uden beton ?


Jeg står og skal renovere en typisk fordelings gang i mit 70er hus og vil i den forbindelse fjerne radiatorene og have vandbåren gulvvarme.. min konstruktion i gulvet lige nu er ifølge byggetegningerne: 
"egeparket, strøer, 50mm rockwool batts, 8cm beton, plast membran, 20 cm shingles"

Jeg ville gerne lave gulvvarmen i spor-plader og så enten have laminat gulv eller fliser ovenpå.. kan man få nogen plader hvor man også fint kan ligge fliser på? eller skal fliserne altid ligges på støbt beton lag? 
 


Jeg står og skal renovere en typisk fordelings... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Produktet, du nævner her hedder Max 4. Man bruger ikke beton, men flydespartel/ selvnivellerende. Man kan både få el og vand varme lagt i det.
Har selv brugt det nogen gange, kanon produkt hvis man skal have lagt fliser på strør eller bjælkelag.

Skrevet af ian666 på 28 dec 2010 17:09
man kan købe nogle stål plader i stark og andre trælaster som er beregnet til og ligge oven på strør og de vejere ikke specielt meget men på dem kan man støbe et tyndt lag beton og så går de hen og bliver selv bærende de kan også købes til spånd plade gulve håber du kunne bruge det
PS man kan stadig montere gulv varme i dem

det lyder rigtig smart det der! det vil jeg overveje hvis jeg en anden gang vil have fliser et sted hvor der er strøer under.. men til mit nuværende projekt bliver det nok trægulve uden varme. 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også