Hallooooooooooooooooooooooooooooooooooo LEGO
Hvor dyrt kan det være at lave en dansk oversættelse af 5, 10 eller endda 50 A4 sidder, og måske også lave dansk software til et produkt som bliver solgt i samtlige varehuse, legetøjsbutikker, og på internettet.
Er LEGO da gået så meget tilbage som DANSK firma, at selv om de får produceret nogle af produkterne andre steder, så har de ikke RÅD til at få en tolk til at oversætte brugervejledning og div. andre enkeltark. og software til det danske marked (de få informationer som normalt ligger i en pakke legetøj),så mener jeg at det ser skidt ud for (GODE GAMLE DANSKE LEGO)
Selv meget af alt det (billige skod legetøj) som bliver importeret fra østen er der dansk vejledning med til, måske med lidt stavefejl, men alligevel forståeligt så man kan få gavn af produktet.
Det korte af det lange er at LEGO burde flytte produktionen til østen så man kan få en bedre service fra dem, jeg ved godt at det koster nogle arbejdspladser at gøre dette, men på længere sigt vil det jo gøre det alligevel da LEGO jo egentligt mener at lille DANMARK er en klods om benet på dem, fordi det kræver en ekstraordinær indsats i form af at der åbenbart skal tolke til.
PS. jeg er godt sur og gal i skralden over at fordi gode gamle danske firmaer (og dem er der en pæn skarre af) gerne vil sprede sig, så glemmer de hjemme fronten (i dette tilfælde GODE GAMLE DANMARK) som de har vokset sig store og stærke i.
PPS: Jeg sidder faktisk lige nu og overvejrer om jeg skal starte op med en ny produktion imorgen med, legetøj i træ som LEGO startede med, (jeg har en lille snedkerforretning som jeg har kørt i 25 år nu, så det må jo være på tide at tænke internationalt, så jeg vil satse på produkter hvor div. brugervejledninger og anvisninger og andet, skal oversættes til hebraisk, polsk, russisk, kinesisk og arabisk(måske også ægyptiske heroglyffer) så i kan ikke regne med at der bliver talt DANSK i tlf. når i ringer i morgen og skal have rettet en køkkenlåge eller der står en stiv kuling fra nord/øst ind af sprækkerne på døren, for jeg laver internationalt legetøj.
Med venlig hilsen
Georg Gearløs