Vand i cylinder

Da jeg tog topstykket af min 2040 c   stod der sku vand i cylinder 3  altså den der er nærmest uds.afgang .. en dl ca .. det er en motorbåd  AWI 23 . og det er ikke noget med utæt toppakning , men det kommer fra ust. 

Mit ? er nu , ved godt der findes div. vandlåse.. men er der nogen af jer der kunne finde på at bruge en kontraventiel.. den er jo noget billigere , og fylder ikke så meget?? 

MVH  Hald
Da jeg tog topstykket af min 2040 c   stod der sku... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skiftede  potten , ca 14dage før den røg på land til vinteropb. jeg havde så motor ude fordi jeg ville slibe ventieler ig sætte nye gummitæt. , det var da jeg tog topstykket af i den andledning jeg opdagede vand ca 1dl i cylinder 3 ,kunne se det var kommet ind af avgasventiel ..
MVH Hald
Vil det sige motoren har kørt til kort tid før båden blev taget op ? Vil du mene, at der har stået så meget vand i udstødningen, da motoren blev stoppet, at det har kunne løbe ind i motoren ? Måske har båden tippet meget forover under optagningen, ellers virker det ikke ret sansynligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har sejlet hver dag ca 14 DAGE INDEN DEN KOM PÅ LAND , kan selvfølgelig ikke garentere at det ikke er sket under optagning , men at den skulle tippe så meget , har jeg sku svært ved at forstå !men fatter heller ikke at der er kommer vand ind overhoved.. 

MVH Hald
Tjekkede du den gamle toppakning ? Har du mulighed for at trykprøve manifolden?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis