Ude af trit?

Min kone har fået overdraget et par pigebørnebørn på 3 og 6 år til pasning et par dage
Jeg ville så bidrage med underholdningen ved at vise disse poder en spændende og oplysende film, i stedet for de åndsfortærende tegnefilm, deres moder havde vedlagt børnene.
Jeg satte en DVD over, der hedder Håndværkerskolen, som jeg har været så heldig at få doneret på tømmerhandlen. Denne her handler om tømrerarbejde.

Stor var min forventning og jeg så frem til at høste megen anerkendelse fra de små, over dette geniale valg af fornuftig og opbyggelig underholdning.

Men igen, forventningens glæde er undertiden den største, og dette tilfælde den eneste
Da de havde set nogle få minutter blev de urimelige og ville se deres tåbelige tegnefilm i stedet for og jeg høstede aldeles ingen anerkendelse, tværtimod!

Jeg overvejer nu, om disse børn er sære og burde overdrages til psykologer og lignende alvidende eksperter

Eller er jeg galt afmarcheret?

Med venlig hilsen
ktm

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du skal ikke lade dig slå ud af det lille intermezzo. Det helt rigtige er at holde fast og give mere dosis af samme skuffe. Så skal de snart lære at værdsætte din vidensformidling i stedet for den bevidstløse underholdning.

Jeg vil foreslå at du i morgen følger om med at placere dem foran højttaleren og lader dem høre denne her.

Det er vist også muligt at finde en timelang udsendelse om det danske valgsystem, bl.a. med en detaljeret gennemgang af udregning af kredsmandater. Den skal nok fænge, hvis ikke andet kan.

Kære ktm... du har været udsat for det der kaldes "Zapper børn"... eller "Curling børn"

Zapper børnene, kigger på dig... som på et TV.... er du for kedelig, zapper de videre.
Curling børnene er vant til, at alle forhindringer og problemer fejes væk af forældrene....

Og ja, ens egne børn kunne da måske også godt have en lille snert af det ene eller det andet.
Man er jo kun et menneske, ikk´??

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg tænkte det nok, her vil der klart komme løsninger på problemerne!!

Især den med udredningen omkring fordelingen af kredsmandater, når de har været igennem de 48 afsnit af Håndværkerskolen er forstået og annammet, forekommer 112% genial. Så kan jeg måske også selv lære noget af det som er feset hen over mit syndige hovede.

Der ud over er det altså rigtig morsomt at se deres fjæs, når de har set på den af mig viste, spændende DVD, blot i nogle då minutter.

Sørgeligt med disse zapperbørn!
Det er så helt i orden at deres forældre nu er kommet og vil tage over!! Jeg er sgu blevet for gammel til at den tummel!

Med venlig hilsen
ktm

Hvad med at lave noget håndværk sammen med dem. En fuglekasse f.eks.

Ikke noget jeg har prøvet, fordi vi har tegnefilmskanaler, og mine børn skal ikke røre mit værktøj....

Det eneste de må røre er sneskovlen, dette hver morgen kl. 06.00.

Har de ikke ryttet indkørslen så får de ikke nogen mad. Det er aktivering her i julen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Ja nu kender jeg ikke lige den serie "Håndværkerskolen" du har serveret for de unge mennesker....
Men de er helt sikkert ikke vænnet til at interesere sig for LDS arbejde og andet spændende håndværk / teknik!
Junior her i huset ser gerne Discovery, specielt serien om hvordan det laves....
Og allerede som 2½ årig hentede han far for nu skulle vi bygge.. han havde skaffet de rigtige skruer, en sav, blyant, båndmål og skruemaskine.... Der manglede kun forlængerledningen.... Og det var de rigtige skruer osv.... Så jeg tror faktisk det handler rigtig meget om at tage dem med fra små og visw dem at man kan en masse selv....

Den ældste ( jeg mødte ham først da han var fyldt 4!!!!) HAn er bestemt heller ikke den der vender skovlen rigtigt hver gang....
Men det underbygger jo kun at man skal snuppe dem med tidligt og vise dem vejen :-)

NAturligvis må knægten (nu er han 10år) gerne bruge fars værktøj.. det med strøm til snakker vi om inden det states op....
Kun med ordentligt værktøj oplever de glæden ved at bruge noget ordentligt grej.. kun med en skarp sav laver de pænt arbejde.. og skulle saven smutte.. så heler et rent snit langt lettere....

Så tag du helere ungerne med ud i værkstedet og kom igang med et foderbrædt.. det er da rigtig brugbart, ganske nemt og ungerne kan stolt fremvise deres kreationer....

:-) God jul Njord

MVH Njord
Annonce
Tak for yderligere fremragende input/ideer!!

Den med snerydningen og inddragelse af mad, indtil arbejdet er gjort, vil jeg straks videregive til deres mødrende ophav. Det er min datter der så afgjort er den praktisk anlagte i det forhold.
Svigersønnen vil ikke kunne stikke en pind i en l..., uden at ødelægge begge dele

Begge bliver ofter inddraget i praktiske gøremål, men det bider ikke særlig meget på den store, hvorimod den lille udviser langt mere interesse, lige som sin meget teknisk interesserede fætter.
Jeg er helt med på, at man så tidligt som muligt skal gribe de små påvirkelige væsener, og få dem hjernevasket til sunde interesser, som f.eks. LDS og gamle biler og maskiner iøvrigt. En tur til Motorsamlingen på Djursland og Frilandsmuseet må være optimalt for sådan et par små piger.

Med venlig hilsen
ktm

jo jo men pas på med at lære dem at vaske bilen for tidlig.
Ham af min vasket mercedesen i sommer. med fars nye stålbørste.
den var om lakeret og ny renoveret. i foråret
det er sku lidt svære at holde tonen nede

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

Og hvad kan man så lære af det? Jo nemlig det at det allersjoveste ved børn er at lave dem, derefter er det lige lukt ned af bakke.

Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

Sikke et klarsyn!
Selv med et lille barn på 42 ÅR, kan man få lov til at tilbringe en nat med at bringe barnet på skadestue!!!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 23 dec 2010 14:21
Tak for yderligere fremragende input/ideer!!

Jeg er helt med på, at man så tidligt som muligt skal gribe de små påvirkelige væsener, og få dem hjernevasket til sunde interesser, som f.eks. LDS og gamle biler og maskiner iøvrigt. En tur til Motorsamlingen på Djursland og Frilandsmuseet må være optimalt for sådan et par små piger.

www.motorsamling.dk og www.skibsmotor.dk er bestemt et par klassikere der ikke bør glemmes... hverken fysisk eller i form at "net besøg"
www.Industrimuseet.dk i Horsens kan også anbefales.

En drøm af noget der ikke helt er mere.. men som er rigtig spændende hvis man har lidt teknik i blodet.....

MVH Njord ( der er ramt af basillen)

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis