Knirkende træ gulv

Hej

Jeg har et trægulv som knirker når man går på det, efterhånden er jeg blevet så irriteret over lyden da man kan vækkes om natten hvis der en som går på første etage.

Jeg har prøv at dykke sømmene i gulvet med dyvel, men det har ikke hjulpet.
Er der nogen løsning på det eller skal have fjernet hele gulvet og lagt et nyt.

Det er dog en dyr løsning, gulvet er lagt i midten 35-36 år gammel.

Tak på forhånd
Hej Jeg har et trægulv som knirker når man går på... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se sømmene i gulvet, er det ikke normalt, nogen retninglinier hvordan der skal bankes på gulvet, en hammer eller med hånden.

Næe, normalt er gulvbrædder jo sømmet for dæk som det hedder, altså sømmet i feren.
Men hvis du har en synlig række dykkere så må de vel ramme strøen. Som vist i dit tilfælde er en bjælke.
Men i hvert tilfælde kan du lokaliserer  strøer/bjælker ved at slå på gulvbrædderne med en hammer. Du slår blot på langs af et gulvbræt så er det nemt at høre på lyden hvor der er hult – og hvor der ikke er.  Du skal slå med hammeren nærmest som om du slog på tromme.

Jeg fandt lige denne side om knirkende trægulve.  Den er vist skrevet af en civilingeniør, men alligevel!!!
Når du hat lært den udenad kan du roligt kalde dig Cand. Knirk Gulv.

http://vot.teknologisk.dk/4329 

Det med skruer er en helt klart god løsning! Men igen det kommer an på hvorfor gulvet knirker. Såfremt gulvet har kvældet og ikke været sømmet ordentligt fra start er det en anden sag, eller på grund af fugt ved lægningen.
strøerne ligger helt oppe under gulvbrædderne. Enten kan de lokaliseres med en "stud-finder" (også testet i GDS), eller også kan du afmontere et af fodpanelerne på langsiden, så du kan se/mærke/søge dem med et stykke tykt bukket ståltråd, så du kan afsætte afstanden ud fra den vinkelret tilstødende væg. Hvis strøerne "løber", kan det være nødvendigt at gøre det i begge ender, så du kan sigte retningen henover gulvet. (og krydse fingre for at strøerne ikke buer, eller at strøerne er kørt på siden af hinanden, hvis det har været nødvendigt at forlænge dem).

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis