Knirkende træ gulv

Hej

Jeg har et trægulv som knirker når man går på det, efterhånden er jeg blevet så irriteret over lyden da man kan vækkes om natten hvis der en som går på første etage.

Jeg har prøv at dykke sømmene i gulvet med dyvel, men det har ikke hjulpet.
Er der nogen løsning på det eller skal have fjernet hele gulvet og lagt et nyt.

Det er dog en dyr løsning, gulvet er lagt i midten 35-36 år gammel.

Tak på forhånd
Hej Jeg har et trægulv som knirker når man går på... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du borer et 5mm hul der hvor den skal sidde - gulv-jacken.
Du stikker en strikkepind igennem hullet.
Og holder din tommelfinger negl på strikkepinden - ved overside gulv.
Dernæst går du hen i byggemarkedet og køber en gulv-jack der er en centimeter kortere.
Og et bor der passer i rette diameter.
Og så går du hjem og bore hullet op til den diameter.
Du behøves ikke længere at holde ved strikkepinden.

God forklaring, kan man bruge andre skruer som alternativ til gulv jack da disse er lidt peberet prismæssigt, specielt hvis man skal bruge en 10-15 stykker.

Endvidere har du kendskab til hvor stor et areal en enkelt gulv jack kan dække.

Du kan formodentlig lave dem selv - af gevindstænger. Men som du ser er geviderne på gulv-jacken specielle - for at holde godt i træ. DU skal osse lave en kærv af en salgs i din GDS-Jack.
Gulvjacken skal bores igennem strøen og gør det ud for en understøtning. OIg det kommer så an på styrøens dimension. Du kan måle strøens tykkelse gennem "målehullet". Hvis støen er 5 cm tyk så er 80 cm nok passende.
Her er vejledning med billeder http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=388

Kunne man evt. lave dem selv ud af karmskruer u. hoved? Altså skære dem over i den rigtige længe - de er i hverfald billige og stærke.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Mon ikke en karmskrue, et for klejn, den får jo ikke nogen stor, anlægsflade på betongen, så virkningen vil nok være kortvarig.

mvh jens
Annonce
Hej Jens

Hvad referer du til når du nævner karmskrue, er det egen erfaring eller artiklen ovennævnt.
Skrevet af je__ns på 22 dec 2010 19:59
Mon ikke en karmskrue, et for klejn, den får jo ikke nogen stor, anlægsflade på betongen, så virkningen vil nok være kortvarig.

mvh jens


Hej Miq,

Artiklen på Gør Det Selv kan købes direkte på hjemmesiden, hvis man ikke har abonnement, ellers står den i det blad der hedder "18/2010"

Mvh
/Thomas
Hej Thomas
Tak for informationen
Hej

Jeg havde plan om at sætte skruer i som udgangspunk for at løse problemet og derfor boret hul igennem gulvbrædden.
Men jeg kan ikke ramme strøen, jeg bore et par cm fra de eksisterende søm, bør jeg ikke ramme strøen
Hvor lang ned under gulvet ligger strøen??.



Hvordan ved du hvor de eksisterende søm er?.
Normalt kan man banke på gulvbrædderne og høre hvor strøerne er.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis