Ja jeg var også lige ved at tro, at det var en spøj
Med den viden du åbenbarer, er det desværre lettere umuligt at hjælpe dig pr. korrespondance.
Det med det tændrør er nok noget du har fået lidt galt i halsen. Der er for det første 4 stykker, formodentlig, jeg kender ikke noget specifikt til den omtalte bil, men 90% af alle biler har typisk en 4 cylindret motor, med et tændrør i hver cylinder.
Et eller andet sted ca. oven på selve motoren ligger der 4 stk. 6-8 mm tykke ledninger, der ender i en noget tykkere gummidut. Denne gummifyr dækker over et tændrør, som ikke er bare lige at skrue ud, og det vil utvivlsomt heller ikke ændre noget som helst, om du gjorde det.
Du bliver nødt til at få en med en bare en smule indsigt i sagerne til at kigge på din bil, måske den flinke falckmand når han skal ud og starte din bil. Han vil meget hurtigt kunne fastslå, hvad der piner din bil, men han reparerer den ikke. Det må du få en ka'l til, som ved lidt mere om sagerne, end du tilsyneladende gør, men det kan ikke hjælpe noget at du kommer kørende i bilen og vil have nogen til at reparere bilen. Den skal overnatte hos vedkommende som skal have nogen chance for at fastslå årsagen, medens fejlen er der.
Hvis du kun kører småture, så tag og kør en rimelig god tur, f.eks. 30-40 km inden du stiller bilen for natten, og se om det ikke skulle virke opkvikkende på den.
Mulighederne er mangfoldige
Det her svarer til, at du skulle lære mig at strikke en vante via dette forum!