Efterisolering af tag med gitterspær - vindbrædder

Jeg skal til at efterisolere på loftet af mit 70'er hus med gitterspær, fra 100mm til 400 mm. og i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om hvorledes kravene er til vindbrædder. Isoleringen i dag ligger mellem spærrene og der er ingen vindbrædder. Der er meget trangt i kanterne så hvis alle 400 mm skal dækkes ind i siderne af vindbrædder vil dette kræve både et lodret (ca de første 100 mm) og derefter et skråt vindbræt til at dække de sidste ca 200 mm ind.

På Rockwools guider vises og tales der udelukkende om lodrette vindbrædder og de viste eksempler har isolering over vindbrættet der så er uinddækket ud mod ventilationsspalten under lægterne. Der er meget lidt træk på mit loft men jeg gider ikke lave noget som ikke er i orden og har læst mange steder om dette skrå vindbræt.
På den anden side tager det både tid og koster penge at opsætte både et lodret og derefter skråt vindbræt. Jeg er i tvivl om jeg kan nøjes med det lodrette - er der nogen af jer der har været i samme situation som mig?


er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Jeg skal til at efterisolere på loftet af mit 70... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har en vinder - tak for tipsene allesammen!

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis