Led-pærer

Er der nogen, der har erfaring med led-pærer til brug i E-27 og E-14 240V fatning?

Jeg synes det er en del uoverskueligt og til voldsomt varierende priser og garanterede levetider.

De skal bruges til belysning som sidder i loftet over køkkenborde og behøver ikke at være dæmpbare.
Hvis jeg så oven i købet kunne få en henvisning til en konkurrencedygtig pusher, ville det jo være genialt.

Jeg har en smule anstrengt forhold til "sparepærer", der i vores tilfælde ofte kun holder mindre end en måneds tid 
Jeg håber på, at de nye led-pærer lever lidt mere op til de lovede levetider.

Med venlig hilsen
ktm

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, jeg har dårlige erfaringer. De giver ikke det lys, der er lovet.

Mine erfaringer er gangke vist omkring et år eller to gamle, så der er måske sket noget i mellemtiden.
Når du finder nogen skal de i hvert fald være under 3000 Kelvin. Selvom de hedder "Warm White" kan de sagtens være over 4000K og så bliver det simpelthen for tandlæge/operationsstue-agtigt til min smag. Jeg købte nogle i Lidl til 60 kr. De er rigtig fine, men for kolde i lyset.. så de røg i spotlamperne under tag-udhænget i stedet for på badeværelset..

Og så synes jeg 3watt er meget passende i styrken. 1w giver simpelthen ikke nok lys.
Jeg har købt 2 af disse til mit emfang - de giver et fint lys med en god farvegengivelse ( Ra 92 ) - og til en betalbar pris.

http://pmlight.dk/spotpaerer-10/e14-18/

Den eneste forskel på de 2 nævnte typer er spredningen.

e27 har jeg ingen erfaring med i LED.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har ikke nogen erfarring med LED pærer i E14 og E27 men jeg ved at du kan købe her : http://www.greenline.dk/Produkter/191/LED-230-volt og så er der fragtfri levering  (de ligger nede i bunden af den menu jeg linker til)

Hilsen Jonas


El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

Annonce
OK, jeg har nok misforstået situationen. Jeg troede at disse LED-pærer kunne bruges til decideret rumbelysning.
Jeg kan nu konstatere at det er nærmest til dekorationsbrug, idet de fleste jeg støder på er spot og hyggelys med noget der svarer til 10-20 Watt glødepærer.
Det jeg er ude efter er noget man f.eks. kan arbejde ved i køkkenet, ved skrivebordet og se hvad man skal spise ved spisebordet!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det ligner meget den type sparepære som holdt mindre end 1 måned!

Men ellers har jeg købt et par præver af deres små LED pærer til flere hundrede kr. stk., men det er jo desværre nærmest for stearinlys at regne.

Med venlig hilsen
ktm

 

hej ktm
du kan prøve at kikke her: http://www.icu-lite.com
der er ikke så meget at vælge imellem
vi har de der e27 3w som svare til ca 50 w over spisebordet og i vores udendørslamper,
vi købte dem i juni 2009 og de virker stadig for fuld styrke
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis