Led-pærer

Er der nogen, der har erfaring med led-pærer til brug i E-27 og E-14 240V fatning?

Jeg synes det er en del uoverskueligt og til voldsomt varierende priser og garanterede levetider.

De skal bruges til belysning som sidder i loftet over køkkenborde og behøver ikke at være dæmpbare.
Hvis jeg så oven i købet kunne få en henvisning til en konkurrencedygtig pusher, ville det jo være genialt.

Jeg har en smule anstrengt forhold til "sparepærer", der i vores tilfælde ofte kun holder mindre end en måneds tid 
Jeg håber på, at de nye led-pærer lever lidt mere op til de lovede levetider.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er der nogen, der har erfaring med led-pærer til... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har købt 3 stk til E27 fatning, som lyser helt forrygende - og så var de billige 4,83 dollar pr. stk(+fragt)

http://www.13shopping.com/Show.aspx?PID=2816
De 3 stk løb op i 21 dollar incl fragt så det var ikke så galt.
Jeg benytter dem over køkkenbordet i stedet for 7watt sparer pærer - og de giver mere lys end 7watt sparepærer.
Jeg synes de er en anelse for hvide i lyset til hyggelys, men perfekte til arbejdslys i køkkenet.
Ellers prøv at kigge på http://www.dealextreme.com de har også en del led pærer og free shipping !
Så prøver jeg!
Er godt nok en anelse nervøs ved at handle med et Kinaforetagende, men de er vel ikke mafiosoer alle sammen!! :-))

Tilføjelse:
De tager kun Paypal og Western Union, begge noget jeg ikke forstår mig på

Tror jeg smutter en tur til Sverige, hvor man vist nok stadig kan købe glødepærer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
JonasChr

det er en konklusion jeg selv er kommet frem til ved følgene opstilling:
2 stk. ens lamper over spisebordet i den ene en led som tidliger nævnt i den anden først en 60w alm pære og dernæst en 40w alm pære, her kunne jeg så se at med 60w lyste ledpæren ikke så meget som alm pæren og med 40w lyste ledpæren lidt kraftiger end den alm pæren
der skrev jeg ca. 50w
Skrevet af ktm på 16 dec 2010 15:03
Så prøver jeg!
Er godt nok en anelse nervøs ved at handle med et Kinaforetagende, men de er vel ikke mafiosoer alle sammen!! :-))

Tilføjelse:
De tager kun Paypal og Western Union, begge noget jeg ikke forstår mig på

Tror jeg smutter en tur til Sverige, hvor man vist nok stadig kan købe glødepærer.

Nej, de er ikke alle mafiosi

Sidste år var jeg halvdelen af min tid i Kina, Chongqing - on/off - 4 uger ad gangen.

En lille provinsby på 6-7 mio indbyggere - kaldet Kinas Chicago ( mafiaby )

Det mærkede jeg nu ikke noget til .

Paypal er nok den sikreste betalingsmetode på nettet - de tager så et gebyr på ca. 2% og man skal oprettes i deres database for at bruge det - jeg har brugt det et par gange - fungerer fint.

Man kan nu godt få " næsten " glødepærer i DK - det er halogenpærer i et klart glashus ligesom de " gamle " glødepærer - de fås både som kerte,krone og alm. størrelse - med e14 og e27 gevind. De er delvis sparepærer - bruger ca. 30 % mindre end glødepærer.

Jeg har dem i min lampe over spisebordet - farven svarer til glødepærer og farvegengivelsen er fin ( som halogen ) - og så kan de dæmpes

Faktisk købte jeg dem i det lokale supermarked for ca. 14 dg. siden - så de er nok almindelige nu.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis