Ny kortplotter

Jeg har planer om, at give mig selv og skuden (ikke konen) en kortplotter i julegave.
Hvilken vil i anbefale, og hvorfor? Også gerne til en fornuftig pris.
Den skal sidde på en Granada.

- Husum -

Granada 23 #48

 

Jeg har planer om, at give mig selv og skuden... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Må jeg stille et ubegavet spørgsmål !
Har de små håndholdte GPS´kort i skærmen ??

V.h.  Håndværkeren
Det er ikke ubegavet.. Men du kan næsten kun få med kort på skærmen. for nogle år siden var det omvendt.
Mine 2 forrige håndholdte var uden kort og der sejlede man fra prik til prik.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Min gamle håndholdte Garmin endte på den blå hylde i sommers, hvilket jo nok er en indbygget risiko ved de håndholdte :-)
Den havde et baggrundskort uden særligt mange detaljer, jeg mener at man stadig kan bruge de fleste af Garmins håndholdte uden kort, eller bare med baggrundskortet, hvis man vil spare kortet. Og så bare sejle efter waypoints. Waypoints er så blevet lettere at lægge ind efter at de har fået usb port, jeg skulle manuelt skrive dem ind på min.
Venlig hilsen Jesper
Kan jeg så "fodre" den med de cd-rom jeg har fra min komplette kortmappe over Danmark (Søsportskort)
Garmin mener jeg kun kan bruge deres egne kort, men der er andre hvor man kan bruge, tredie parts kort eller egne ind-skannede kort.
Jeg har ingen praktisk erfaring med det.
Venlig hilsen Jesper
Annonce
Jeg har ofte tænkt på om man ikke kunne bruge sådan en GPS som bruges på land, ved at slette vejkortene og indstalerer søkort i stedet ?
Ville det være en mulighed ???????
Jeg syntes at de stationære Kortplottere er temlig pebrede i pris.
Tror du ikke det i længden bliver irriterende på kryds, når man hver gang man skifter halse skal høre frøken Garmin sige "Beregner ny rute" :-).

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
På min Garmin vistnok nüvi 500 er der både sø og landkort

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu er det jo sådan at frk. Garmin kan man modsat visse andre "modeller" lukke munden på med et tryk på en knap
Garmin lavede 620 modellen som både kan læse land og søkort. Den har bare den ulempe at der ikke kan kobles ekkolod til den, men sidste vinter kom de så med 720 / 720S, som er ren marine plotter, 720S er med ekkolod til en ok pris. Jeg har den model og må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med den. Det at den har touch skærm var måske lidt en frygt med fiskefingre ovs, men den har klaret det til UG efter et par software opdateringer i løbet af sommeren.
Jeg vil klart anbefale at betale de sidste kroner og få den oplevelse med 720 / 720S.
http://www.garmin.dk/taxonomy/term/553

Troels



Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis