Billige bordrundsave??

Hej med jer.
Jeg har i et stykke tid kigget på forskellige modeller bordrundsave, og ku godt bruge et par meninger, eller erfaringer med disse. I en perfekt verden havde jeg råd/mulighed for at købe den helt store værksteds model, med rullebord, forridser og hele molevitten. Men nu er hverken plads eller pengepung til den slags sjov, så jeg prøver og finde et kompromis. Den model jeg hælder mest til er nok boschs GTS 10, eller en af de andres mærker lignende modeller (makita, dewalt), men synes dog at det stadig er lige i overkanten af hvad jeg vil bruge lige pt.
Derfor har jeg overvejet muligheden og købe en eller anden no-name sav, den slags som ligger omkring 1000 til 1500 kroner, men hvor gode er de? mit behov er ikke synderligt stort lige pt, vil godt ku skære en pind engang imellem, og helst uden at saven er lige ved og stå af. Kan det lade sig gøre og finde en sav der er bare nogenlunde? jeg regner med og sku skifte den ud med en noget større på sigt, men er det bare spild af de første 1000 kroner og købe sådan en? det skal lige tilføjes at jeg regner med og udvide bordet på saven uanset hvad, og evt forbedre sidelandet hvis det ikk er godt nok.

På forhånd tak.

MVH Martin.
Hej med jer. Jeg har i et stykke tid kigget på... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv købt en af de billige save på et tidspunkt, og den har klaret det over mine forventninger!

Jeg tror jeg gav 700 kroner i Harald Nyborg og den har klaret at save brænde i massevis, inklusiv søm og skruer

Og den har ligeledes klaret bagefter at save bordplader med et perfekt snit!

Det var sådan en her jeg købte, men den er vist udgået fra produktion eller lignende?

Det er et skrummel at flytte på (og spørg ikke hvorfor jeg absolut SKAL flytte den) men det er en effektiv sav..

Jeg er helt sikkert kun blevet positivt overrasket..




Mvh Mærsk

Nu er der vel heller ikke nogen som har påstået at en sav til 1.000 kr. er og kan det samme som en til 16.000 kr.?

Jeg kunne jo også gøre mig lidt interessant ved at råde en førstegangsbilkøber til at købe en ny Rolls Royce, i stedet for en mere pauver, ny Mercedes eller BMW, men ret beset ville det nu nok være tilstrækkeligt for en hel del mennesker blot at købe sig en ny Mercedes eller helt forfærdeligt måske en Toyota!!!??

Mht. min egen person er valget ret let, idet jeg ikke har råd til en ny RR, men pga fattigdom må nøjes med noget ganske andet og unævneligt i den sammenhaæng.
Ligeledes vælger jeg ud fra moden overvejelse at fortsætte med min 16 år gamle Noname rundsav så længe den bliver ved med at stå model til mine voldshandlinger mod den. Sidst måtte den skære noget aluminiumsplade til!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Kmt.
Jeg kunne da ellers godt tænke mig at der kom en flink mand forbi og forærede dig en Phantom, men pas nu på for rygtet siger at den kun går 500 m. på literen ved kørsel over 150kmt.
Det er nok usandsynligt, idet Phantom er udgået!
Jeg vil gætte på at Lizzy måske fik de sidste par stykker, der blev produceret!

Men som jeg skriver andet sted, klarer jeg mig også så udmærket med gamle Land Rover og andet inferiørt!

Jeg tror også du forstår min lignelse!!

Med venlig hilsen
ktm

 

den her til 1899kr er rigtig god,,,der er også den billigemodel til 1099kr, men de sidste 800kr er rigtigt godt givet ud...

http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Tra--og-metal/Bordrundsav/Bankrundsav-315-mm1/
Ok - du kender måske ikke til denne funktion, men på den blå avis (www.dba.dk), kan man oprette en annonceagent, hvor man indtaster en søgning, og herefter indstaster sin email adresse. Man får herefter en mail hver gang der kommer nye emner der passer til din søgning.

På den måde har jeg fundet alle mine 3 bordsave, og de har alle kostet i omegnen af det du havde tænkt dig. En "rigtig" rundsav med støbejernsbord er tung, men fylder ikke det vilde (bordet plejer at være omkring 100x70 cm), så er det ikke et krav at den skal kunne flyttes rundt i haven, så er det altså en god mulighed.
2 sæt rill hjul fra IKEA til 100 kr i alt, 4 reglar af 2x4", og vupti, så har man en mobil base.

Der kommer hele tiden nye save, og ca hver. 14 dag er der en ny brugt sav på dba jeg gerne ville have, men tror ikke min kone ville kunne forstå den 4. sav .

3-fases maskiner larmer mindre, så har du adgang til det, så er både kvaliteten og udvalget bedre.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
@dn: den til 1099 var nok den type jeg havde mest fidus til, så kigger lidt mere på den

@the joker: jeg kigger ofte på DBA, men har ikk sat mig ind i deres søge agent system. ku sagtens finde på og købe noget der, men synes jo bestemt så at det sku være en noget bedre model end jeg kan købe fra ny for de samme penge. 3 faset kunne godt blive aktuelt, er vist bare et spørgsmål om og trække det ud i garagen.
... Lige et lille fif. Jeg søgte på bygningssav og bordrundsav længe, før jeg fandt ud af, at de fleste blot satte deres save i som rundsav.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis