Billige bordrundsave??

Hej med jer.
Jeg har i et stykke tid kigget på forskellige modeller bordrundsave, og ku godt bruge et par meninger, eller erfaringer med disse. I en perfekt verden havde jeg råd/mulighed for at købe den helt store værksteds model, med rullebord, forridser og hele molevitten. Men nu er hverken plads eller pengepung til den slags sjov, så jeg prøver og finde et kompromis. Den model jeg hælder mest til er nok boschs GTS 10, eller en af de andres mærker lignende modeller (makita, dewalt), men synes dog at det stadig er lige i overkanten af hvad jeg vil bruge lige pt.
Derfor har jeg overvejet muligheden og købe en eller anden no-name sav, den slags som ligger omkring 1000 til 1500 kroner, men hvor gode er de? mit behov er ikke synderligt stort lige pt, vil godt ku skære en pind engang imellem, og helst uden at saven er lige ved og stå af. Kan det lade sig gøre og finde en sav der er bare nogenlunde? jeg regner med og sku skifte den ud med en noget større på sigt, men er det bare spild af de første 1000 kroner og købe sådan en? det skal lige tilføjes at jeg regner med og udvide bordet på saven uanset hvad, og evt forbedre sidelandet hvis det ikk er godt nok.

På forhånd tak.

MVH Martin.
Hej med jer. Jeg har i et stykke tid kigget på... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.festool.dk/Produkter/Pages/Product-Detail.aspx?pid=561146&name=Bordrundsav-PRECISIO-CS-70-EB-Set

http://www.lyrk.dk
lynæs.

det er rigtig nok at du siger at der sad en lille gearkasse på motoren.
der hvor klingen sad på udgangs aksel.!

hvis du kigger i www.toolworld.dk
er der nogle billige bordrundsave.!

tak for alle inputs, jeg havde helt glemt toolworld, så den fik jeg lige kigget lidt på
ellers havde jeg kigget på en blackbull i XL byg, den ligger på omkring 1000 kroner, nogen der har kendskab til den? igen, hvordan virker sidelandet, højde og kip indstilling? jeg er udemærket godt klar over at man ikk får kvalivare for 1000 kroner, men den kan vel bruges. link: http://shop.xl-byg.dk/produkter/elvaerktoej/maskiner_230v/bordrundsav_230v/blackbull_1600w_m2_stk_sidebord_bordrundsav_230v_.htm
Jeg har købt en ved toolworld til en tusse, mener den hedder powercraft eller sådan noget(gul). Den virker overordentligt fint til mig, jeg gik efter at få en sav med så stor snitflade som muligt, uden at betale en formue selvfølgelig. Indtil nu har jeg skiftet klingen en enkelt gang, men den har så også skåret en hel stald til brænde,inklusiv søm/skruer og egetræs gulvplanker ;-) Ellers har jeg brugt den til, at lave nye vinduesrammer til staldbygningen, ganske fin præcision, min snedkervinkel er enig;-) God jagt.
@ håndværkeren: jo tak jeg kiggede, men jeg er ikk lige så meget til de der flipover modeller, vil hellere ha bordsaven for sig selv og så en afkorter ved siden af.
@ nla: den kiggede jeg osse på, og det lyder jo til at det kan lade sig gøre og få noget brugbart for en tusse, vil ihvertfald overveje den osse.
Havde det været mig, ville jeg holde mig langt væk fra de billige modeller, og vente til jeg havde råd til noget ordentlig. de saver mildest talt af h til. Ikke præcise og laver nogle forfærdelig grimme snit, og der skal bruge alt for meget tid til bearbejdning bagefter. Min far fik sådan en billig en fra harald nythår i gave engang. Den larmer helt vild og saver virkelig ringe, og er ikke i nærheden af at være præcis. Og så ved jeg i ville sige, køb en god klinge til den. Det svare til at gejle sin gamle Fiat som skal skrottes, med nye lædersæder og automatgear. Køb noget ordentlig fra starten, der plejer som regel at følge t klinger med. Pris og kvalitet hænger sammen.
Tak for et virkelig godt råd.
Så må jeg vel hellere rive min ejendom ned igen??

Med venlig hilsen
ktm

 

man skal selvfølgelig vurdere hvad man ville bruge den til. At flække forskallingsbrædder og save brænde med den hvor snittet ikke har den store betydning, er den sikkert god, men bruge den til at lave stuens altertavle går bare ikke. Det er klart at folk som ikke går 100% op i vin eller biler, går jo ikke ud og bruger en formue på det. Men der er folk der er af den opfattelse at en sav til 1000 kr kan og er det samme som en til 16000 kr. og de vil altid være der. Vurder om du bare ville eje en for at ha den, eller om du ville vente og spare lidt sammen og måske kunne få råd til en som bare er af bedre kvalitet.

Og KTM, selv tak :*) jeg er sikker på din ejendom nok skal holde, nu er det jo ikke saven som holder sammen på det hele. Jeg er sikker på at det du har lavet er af kvalitet, men det kraver ikke den store diskussion at finde ud af at den til 1000, ikke er af samme skuffe som den 6000.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis