Vin"kælder"

Hej. Vi skal i gang med at bygge en havestue / udestue til huset, og så fik jeg den skøre ide at det kunne være spændende at grave et stort hul i midten af udestuen. sænke nogle store betonrør Ø ca. 200 cm, ned i det ca. 2 m dybe hul. I midten af hullet placeres en 2 m høj spindeltrappe. Så lægges der gulv i udestuen, og i gulvet laves der en lem som man så kan åbne og gå ned ad trappen. Fra trappens udvendige cirkel og ud til brøndringens væg skal der ca. være 40 cm, og der er det så min tanke at mure
" små rum " op, ( i multiplader), fra gulv til "loft" til vinflasker. Ved ikke om der er nogen der kan følge min tankegang ? Men er der nogen der har erfaring med lignende ?
Kan jeg bruge betonrør/brøndringe ??
Hvordan gør man disse total vandtætte for grundvand/nedsivende regnvand ??
Kunne der evt. være andre måder at lave en sådan "silo" på ??
Gode / skøre ideer modtages med tak !!!
Hej. Vi skal i gang med at bygge en havestue... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Var det ikke dig, der overvejede at køre til Tyskland og hente nogle brøndringe i Ellerten?

Men ellers er vi ganske enige i betragtningen om lagring af skønne drikke. Whisky skal jeg ikke klåge i, men nyder gerne single malt.

Det er virkelig synd, så meget rødvin der drikkes aldeles umodent, babymord
Endnu mere synd, at folk ikke vil unde sig selv at mærke den enorme forskel, der er på vin, blot det har ligget nogle få år. Selv billigere vin vinder kolossalt ved at blive lagret et par år fra høståret at regne.

Stod for et par år siden i en vinhandel, hvor den flinke ekspedient så varmt anbefalede en Ch. Fourcas Hosten fra nyeste høst til en stakkels kundes julemiddag.
Man kunne næsten lige så gerne have drukket toiletrens.
Den er fuldkommen udrikkelig, før den er mindst 5-6-7 år gammel. Jeg nyder med stor glæde nu årg. 2002

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej DangMan,

Hvis du har de midler at lege med, så gør det da for fanden ordentligt!
I min pure ungdom var jeg med til at rennovere Sankt Gertrud kloster i Kbh med murhvælvinger og hele svineriet.

http://www.sgk.as/

Det er det vi vil ha' - murhvælvning og vinkælderstemning og ikke dette popsmarte brøndringepis.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Det er det vi vil ha' - murhvælvning og vinkælderstemning og ikke dette popsmarte brøndringepis.
Hvad i vil ha er jeg ret uinteresseret i, lav det som i vil, jeg ved bare hvordan jeg vil ha det.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Noget andet man kan putte i sun kælder er øl
Jeg prøvede en lagret limfjords porter her i sommers.... jeg er tosset med porteren når den er "ny" men damn når den er et par år gammel så er den tosse god IMHO

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af DangMan på 10 dec 2010 13:23
Hvad i vil ha er jeg ret uinteresseret i, lav det som i vil, jeg ved bare hvordan jeg vil ha det.

Sådan !

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ved godt det er en gammel post, men kan være den kan hjælpe andre fremover. Så derfor vil jeg da lige anbefale, at man læser denne artikel igennem: http://vininformation.dk/vinopbevaring/
Det ville da være synd, at bygge en vinkælder der ikke er optimeret til vinen. (:
Og det har intet at gøre med reklame for egen virksomhed at gøre??
Sådant bryder vi os ikke om, skal jeg sige dig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm. Hvor ser du en virksomhed henne? Jeg har en passion til vin, og har lavet en hjemmeside der kan hjælpe andre med de spørgsmål de nu måtte have om vin.
Det er nok fordi det stod i din signatur, som du så har fjernet nu ;P

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hvordan endte projektet?? Fik du det lavet som du ville have det?
Hvis ja, så er jeg nysgerrig efter at se lidt billeder til inspiration
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også