kardanled til rc model/speedbåd

hejsa

nu har jeg søgt flere gange på google, og spurgt flere forhandlere men uden held.

det er fordi jeg mangler et kardanled i stål eller ligende til min rc båd, jeg har haft nogle i plastik men de er blevet ædt ind af en kant og nu vil jeg se om jeg kan finde noget ordentligt.

jeg skal bruge en med målende 3,2-2,3mm indvendige huller og maks 10mm udvendig, hullerne invendig må gerne være større eller mindre da jeg enten kan bore op eller lægge mellem stykker i.

det er jo meget småt og jeg har ikke været heldig at kunne finde noget.
jeg håber der er en ved hvor jeg kan få en der kan holde

hvis i kan bruge lidt info på div. ting kommer det her:

motor: 3400kv vandkølet brushless motor 3.2mm aksel.
batteri: 7.4volt lipo 3600mah 25C og 11,1volt lipo 3400mah 25C.
drev: vandjet på 20mm med kort dyse.
båden er 44cm lang og 18bred vægt ca 700gr
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at fjerne den kant der ødelægger dit kardanled, det må da også give en hvis modstand så motoren ikke giver fuld styrke.
Du finder kardanled i stål til rc buggyer hos dem der handler med disse.

tror desværre du har misforstået mig, der er ingen kant men de springer/smelter simpelhen ved de høje omdrejninger, og der tror jeg et stål kardanled bedre kan holde.

j håndstad: tror ikke de passer til det jeg skal bruge dem til. dem jeg skal bruge ligner denne her, den skal bare være mindre og med pinol skruer til at spænde om akslerne.
http://www.mobra.biz/cgi-files/external/products/normal/Bilder_Ecomm/Wellengelenke/Einfach-Wellengelenke-WEL-WE-WER.jpg
Har du prøvet at bruge en stålfjeder istedet for kardanledet ?
Annonce
nej det har jeg ikke tænkt på, har du nogle forslag til hvordan man kan for det til at sidde fast? den tar jo en del omdrejninger så det skal være i balance.
3900x7.4= 28860 omdr. min ubelastet på det lille batteri.
3900x11,1= 43290 omdr. min ubelastet på det store batteri.
Du skal over til tandhjul. et kardan led er ikke godt ved høje omdrejninger. man kan få nogle store røde af plast, de eksploderer for mig. De små sorte fra Graubner syntes jer er rimelige.

Jacob
Med en tynd stålfjeder skal du have nogle små flanger der har invendigt gevind der kan gribe i fjederen. På flangerne skal der være to gevindhuller til pinolskruer. Fjederen skal passe med akselens tykkelse. Og så skal den monteres således at den løber med snoningen på fjederen. bliver den sat modsat vil den blot blive revet op.
Jeg kan dog godt se at med de omdrejninger skal der virkelig noget på der kan holde til noget. Og så er det muligt at det er Jacos´  løsning der er bedst. Er det helt umuligt at koble motoren direkte til drevet. Der skal måske en ændring af fundamentet til ?
Når man har en kraftig børsteløs el båd sker der ting man ikke regner med.
Fjeder løsningen giver vibrationer. Det bedste er faktisk at aligne hele systemet hvis det er muligt og have en fast forbindelse mellem motor og propel aksel. næstbedst er tandhjul.

Jacob
der er ikke rigtig plads til tandhjulene da det er en lille båd med et lille vandjet, men selvfølgelig kan det lade sig, men ville kræve en del tilpasning og jeg ville være nød til at skære lidt i vandjetten som jeg helst ville undgå.

det er desværre de små sorte fra graupner den river i stykker, når jeg har sejlet med har der ikke været vibrationer man kunne se eller høre.
http://teknikken.dk/catalog/product_info.php?cPath=363_221&products_id=2417
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis