Kompressor halter når det er koldt

Hej
Jeg har en kompressor fra Bil-Tema som halter voldsomt med at komme i omdrejninger når det er koldt (230V model).

Er der nogle tricks til at få det problem fjernet?

Vh, Silas
Hej Jeg har en kompressor fra Bil-Tema som halter... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
havde bare sådan en billig model engang og den ku godt starte i frost vejr
Skrevet af anderswitt på 08 dec 2010 21:33
havde bare sådan en billig model engang og den ku godt starte i frost vejr

Sikkert en ineffektiv olie fri model.

Jacob
Min gamle Stenhøj, brokker sig nu ikke, selv om den står i frostvejr.
Jeg bruger delsyntetisk 5w-40 olie.
Men nu er det jo også en trefaset motor, en kondensatormotor, har jo ikke et imponerende startmoment.

Selvfølgelig ville et varmelegeme i olien af hjælpe problemet med stiv olie, men hvis en gang fuldsyntetisk olie kunne klare det, var det jo en nem løsning.

Meget skidt kan man sige om de billige, oliefri kompressore, men det er ikke kondensator motore, det er en "kulmotor" (sådan er det på min, lille ny indkøbte kompressor), så her er startmomentet i top.

mvh jens
jacob antenne det var det nu ikke men den havde svært ved at følge med når jeg kørte med maler sprøjten men fandt en størede
så mådte den lille dø og den store kom ind istedet for den kan godt traike sprøjten så trykket er stabilt
Jow det er en af de billige, til 5-600 kr.

mvh jens
Skrevet af je__ns på 09 dec 2010 12:41
Jow det er en af de billige, til 5-600 kr.

mvh jens
Truede du ekspedienten med at du vidste hvor hun / han boede

Et timerur, der holder en kondensator indkoblet der er to gange større end driftskondensatoren, parallelt, i 1-2 sekunder vil med sikkerhed løse problemet. Men det er lidt meget at gøre ud af det når det er en billig kompressor.
Er det kun når der er tryk på beholderen der er problemer? For så kan det være kontraventilen der ikke holder helt tæt og derfor tillader at der står tryk i cylinder og afgangsrør. Og pressostaten lufter trykrøret/afgangsrøret (fra topstykke til kontraventil/tank) godt nok ud når den har nået sit indstillede tryk?
Skift olie, der kan komme en del kondensvand ind i krumtabhuset på de bille kompressorer - der fryser....
Jeg bruger alm plæneklipperolie

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også