Bad på 1.sal Gulvvarme og fald på gulv..

Hej..

Jeg har søgt lidt herinde i forum efter dette emne, men kan ikke finde svar på det spørgmsål jeg har.

Jeg har et rum på 1.salen hvor jeg vil oprette et badeværelse...

Hvordan skal sådan et bygges op? Jeg har rettet gulvet op med reglar..

Hvordan laver jeg fald på gulvet? , Jeg skal have gulvvarme derinde, hvordan lægger jeg de gulvspun plader til gulvvarme når der er lavet fald, er det bare som med normale gulvspun plader? -

Samt hvilke materialer skal man bruge? Kan de normale gulvspun plader godt bruges i et vådrum?

På forhånd tak.

Hvis der ikke svaret i dag, svares der i morgen tidlig på evt. spørgsmål.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg har søgt lidt herinde i forum efter... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Unidrain kan du kun bruge til beton... Erik saninetto.dk

Hygger mig bare (:

Hej Erik.

Hvad er fordelen ved de levis plader? Det skal bruges i et bjælkelag?

Okay regnede heller ikke medu nidrain var en løsning vi kunne bruge.. desværre.

Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Erik du mener med lewis plader svalehale plader? , det er grundet der skal støbes på svalehale plader, hvilket vi helst vil undgå, derfor vi bruger træpladerne, vi bruge system som fra eftex hedder max4 netop for også at undgå at skulle tage for meget i højden så vi skal støbe så lidt som muligt.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

når jeg læser din tråd med 22 mm egeplank på gulvvarmesporplader forstår jeg ikke hvorfor du vil have den der underlige støbe spartelmasse løsning på badet. Jeg ville bruge løsningen med den 22 mm Gulvspån som jeg tidligere har beskrevet ovenpå sporplader som du bruger i resten af etagen, vupti snupti, samme gulvniveau på hele 1. salen Husk dog min 20 mm dørtrin (er døren indadgående er de 20 mm selvfølgelig kun målt op til falsen) Fpr en nyudlært tømrer må den da ligge lige til højrebenet!!!
Dunket jamen de træ spor plader er jo ikke godtkendt til vådrum, menså kunne man jo smide en vandfast plade ovenpå igen, men SKAL den være 22mm kunne man tage en mindre for at få kanten ved dørene? , f.Eks 14mm eller bliver den for tynd til gulvvarmen? Der bliver ca. 40 til c/c da jeg yderligere ligger en regel imellem bjælkelaget..

Dunker har aldrig lavet vådrum på arbejdet og vi havde o
Det på skolen en uge ca. For 3-4 år siden.. Desværre , dengang lavedejeg også et afløb i midten og skulle så sørge for fald mod dette, så det er desværre ikke helt det samme..


Mvh

Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Som tidligere nævnt så bytter du din gulvspun til gulvgips GF25 og alle problemer er væk ift godkendelser!

Udfordringen mht vådrum ligger jo ikke i pladematerialet i undergulvet som ikke er det der skal være vandtæt - det skal bare lave stabilt underlag.

Der jo masser af godkendte eksempler på vådrumsvinyl fuldlimet på gulvkrydsfiner.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Okay må jeg prøve at finde ud af..

Noget helt andet, ligger man normalt gulvvarme inde i selve brusekabinen også? Overvejer om det er nødvendigt på 1.salen i brusekabinen, netop for at kunne spare noget højde så jeg fik en kant fra kabinen og ud til gulvet.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Ved ikke hvad der er normalt.
Men ideen med gulvvarme i et badeværelse er vel at det skal være behageligt at gå på gulvet i bare fødder. Eller hva'
Og så skal der jo osse være gulvvarme i bruseafsnittet.

Burde du iøvrigt ikke overvejebehovet for gulvvarme?
Efter min mening er gulvvarmen i særlig grad god at have i brusekabinen, fordi man på den måde hurtigere får tørret gulvet op efter bad.
Men ellers synes jeg der er overkill at have gulvvarme på 1.sal over opvarmede rum nedenunder.
Jeg har gulvvarme i et badeværelse på 1. sal, men bruger det aldrig.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også