strømforbrug på varmepumpe

Har fået sat en mitsubishi kirigamine varmepumpe op i torsdags i sidste uge.
Huset har kun elvarme, vi har derfor valgt at rive alle de gamle radiatore fra 72 ned og sætte en varmepumpe op i stedet.
Vi bor ikke i huset endnu, og den er indstillet til små 18 grader, dvs at det KUN er varmepumpen der køre, vi laver hverken mad i huset, går ikke i bad osv.
Men kan det virkelig være rigtigt at den bruger ca 45-50 kw i døgnet? jeg fik afvide at den skulle være en af markedets mest energi besparende varmepumper, og at det så absolut ville være billigere at have den kørende end de gamle radiatore der sad i huset. Men det er jo ikke ligefrem tilfældet, med de gamle radiatore brugte vi ca 20kw i døgnet.

huset er 115 m2 hvoraf varmepumpen ca skal opvarme de 70 af dem, resten er med gulvvarme og radiatore.

Men ved et forbrug på næsten 50 kw i døgnet kun for varme, uden forbrug til køleskab, fryser, varmtvand osv osv, det jo 3000 kr pr måned. Noget må være galt.
Det har jo heller ikke ligefrem været specielt koldt endnu.

Nogen som har oplevet det samme, eller har en ide til om hva problemet kan være?
Har fået sat en mitsubishi kirigamine varmepumpe... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 23 dec 2010 17:35
Næstformand,

Jeg synes at skal læse din lektie inden du udtaler dig.

De forbrugstal på omkring 8000 kwh på både elvarme og elforbrug på en familie passer ganske enkelt ikke.

hvad angår Aluthermoen, så læs hvad jeg har lagt ind på tråden.

Os en god jul til dig, men lad være med at gøre nar, det ku jo være der var andre som gjorde grin på et senere tidspunkt.

Du kan godt opgive pev, Næstformanden er altid god for en dum bemærkning vedr alt, inklusive det som han intet aner om.
Skrevet af braat på 30 dec 2010 17:28

Du kan godt opgive pev, Næstformanden er altid god for en dum bemærkning vedr alt, inklusive det som han intet aner om.


Prosit, da!

Tillad mig lige at sakse lidt fra en anden tråd, hvor Hr. Braat og Hr. Pev var ved at æde hinanden:
25 dec 2009 13:37CitatCitatSvarSvarAlertAlert
Skrevet af pev på 25 dec 2009 11:04

Jeg mener, du har selvfølgelig din ret til at udtale dig om din mening, men jeg kan se at du overhovedet ikke har forstand på varmepumper og dens drift, det er du med til at gøre andre smask forvirret, hvad de skal, jeg har daglig sådanne personer i telefonen.

Du nævner at luft/luft og luft vand bør forbydes, der er da noget vrøvl.
Vi har rigtig mange som har konverteret fra elvarme til luft til luft-varme. Jeg kan love dig for at de er rigtig glade, for de har en rigtig dejlig varme til 1/4 af den pris de har betalt for elvarmen.

Hvad angår jordvarme, prøv så at kigge på Ok.dk de har lavet en beregning på jord og luft/vand-varme. Jordvarmen skal helst kunne blive 35-50 år inden den har tjent sig ind overfor luft til vand-varmepumpen.

En sidste ting er at hverken stoker eller flisfyr er billigere i drift en en god varmepumpe, hvis du påstår det, så kan man selv lave brændselet fra egen skov.

"selvfølgeligt er luft/luft bedre end el varme, men det er dårligere end jordvarme, og sådan er det bare .jeg vil undlade at synke ned på dit niveau og komme med personlige angreb siden det ikke fremmer den seriøse debat."


Men det kan jo være at man er blevet gode venner i juletiden

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej..
Af respekt for stateren af tråden, syntes jeg i skulle holde jer til emnet, eller starte en anden tråd.. Glædelig jul og godt nyt år.. venner ;-) // Jan
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis